به موجب این تفاهم‌‌‌نامه، سرمایه‌گذاری و تامین بودجه عملیات مهندسی، پایه مهندسی، تفصیلی خرید و تدارکات اجرا و راه‌‌‌اندازی واحد تصفیه پساب شهرستان بهبهان با ظرفیت اسمی ۲۸‌هزار مترمکعب با مدل قراردادی بیع متقابل از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان به شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس واگذار شد.این طرح با سرمایه‌گذاری ۵‌هزار‌میلیارد ریال و درمدت ۲۴ ماه به بهره‌برداری  می رسد.

هدف از احداث طرح، بازیابی فاضلاب شهرستان بهبهان و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست، اتلاف و استفاده حداکثری و بهینه از منابع آب کشور و تامین آب مجتمع پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس به عنوان بزرگ‌ترین طرح پالایشی و جمع‌آوری گازهای مشعل کشور و طرح‌‌‌های توسعه‌‌‌ای تکمیل زنجیره ارزش پالایشگاه است.

محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان در مراسم انعقاد این تفاهم‌‌‌نامه گفت: به دلیل نبود تصفیه‌خانه پساب شهری در بهبهان، روزانه ۲۸‌هزار مترمکعب پساب وارد رودخانه مارون می‌شود که تهدیدی برای سلامت مردم است. وی ادامه داد: امیدواریم این واحد در بازه زمانی دو ساله به ثمر برسد.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل آبفای خوزستان نیز در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه ۱۰میلیون یورو پساب را زیر پای مردم جمع می‌کند.

محمدرضا کرمی‌‌‌نژاد افزود: تصفیه پساب در بهبهان به بیدبلند خلیج‌فارس و در ماهشهر به پتروشیمی بندر امام خمینی محول شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس با بیان اینکه بیدبلند ماهیتا یک پروژه زیست‌‌‌محیطی است، اظهار کرد: اگر تا پیش از این در بیدبلند درپی حفاظت از محیط‌زیست در هوا و خاک بودیم از امروز و با این تفاهم‌‌‌نامه حفاظت از منابع آبی هم به مسوولیت اجتماعی خود اضافه کردیم.

محمود امین‌‌‌نژاد با بیان اینکه در تاریخ ۱۱۲ ساله صنعت نفت کسی جرات نکرده بود دنبال پروژه جمع‌‌‌آوری گازهای همراه مشعل برود، اظهار کرد: خوراک بیدبلند خلیج‌فارس گازهای همراه مشعل است که سال‌ها محیط‌زیست را آلوده می‌کرد اما امروز به ثروت ملی تبدیل شده، ما توانستیم نقمت را به نعمت تبدیل کنیم. وی ادامه داد: از یکسال ونیمی که از آغاز تجاری طرح گذشته تاکنون ۸۰۰میلیون دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۴/ ۳‌میلیارد دلاری در بیدبلند خلیج‌فارس، گفت: ما در مرحله بعد با سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلار پروژه جمع‌‌‌آوری گازهای مشعل را آغاز کردیم که امروز با ۳۳‌درصد پیشرفت در چهار استان کشور در حال اجراست.

امین‌‌‌نژاد تاکید کرد: در‌‌‌گام بعدی، در راستای تکمیل زنجیره ارزش به‌‌‌دنبال تولید پروپان هستیم و برای طرح PDH/ PP بیدبلند خلیج‌فارس یک‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کردیم که هم شاهد ثروت آفرینی و هم اشتغال‌آفرینی خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور با تنش آبی مواجه است ما با آبفای‌‌‌ خوزستان قراردادی برای تصفیه آب روزانه‌‌‌ ۲۵‌هزار مترمکعب موردنیاز مردم بهبهان را داشتیم و مازاد آن در‌‌‌ مجتمع مصرف می‌‌‌شد، اما تصمیم گرفتیم سراغ پساب شهری که پیش از این به رودخانه مارون می‌‌‌ریخت برویم. مدیرعامل بیدبلند خلیج فارس افزود: با موافقت هلدینگ خلیج‌فارس ، بیدبلند خلیج‌فارس تصفیه کل پساب شهر‌‌‌۱۶۰‌هزار نفری بهبهان را بر عهده گرفت تا آب مصرفی خود را از این آب تامین کند.