از وضعیت لنج سانحه دیده در بندر امام خمینی(ره) چه خبر؟

سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بدنه‌ یک فروند لنج سانحه دیده در یکی از پرترافیک‌ترین مناطق دریایی منطقه با کمک مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی(ره) مهار و پس از ۷۲ ساعت عملیات مستمر به بندر منتقل شد.

سجاد سبزی‌وند افزود:در پی وقوع سانحه آبگرفتگی گسترده در یک فروند لنج باری در محدوده چاه‌های نوروز که منجر به ترک شناور و نجات خدمه توسط یک شناور عبوری شد، در ارزیابی اولیه ضرورت انتقال لنج سانحه‌دیده  به عنوان یک مخاطره بالقوه در آبراه شمال خلیج فارس تشخیص شناسایی شد.

وی ادامه داد: به این منظور به صورت فوری شناور ناجی به همراه تیم غواصی و یک فروند یدک‌کش به سمت منطقه اعزام و همزمان تیم پاسخگویی به اضطرارهای دریایی به منظور رصد مسیر حرکت و پیش‌بینی نحوه‌ جابجایی شناور سرگردان در مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام خمینی(ره)، تشکیل شد.

سبزی‌وند گفت: در مراحل بعدی با کمک تیم اعزامی پس از مشاهده‌ لنج نیمه مغروق در محدوده سکوی بحرکان پس از ۷۲ ساعت عملیات مستمر، به بندرامام خمینی(ره) منتقل شد.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان بیان کرد: حفظ ایمنی عبور و مرور کشتی‌ها از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی بوده و  بخش دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با برخورداری از شناورهای تخصصی جستجو و نجات و مرکز پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، پایش شبانه‌روزی ایمنی دریانوردی در یک هزار و ۱۸۶ کیلومتر آب‌های زیر حاکمیت اقدام می‌کند.

بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان واقع است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.