مورا که در حال حاضر مدیرعامل شرکت است، در مصاحبه با مجله فوربس گفته: «ما آنها را گیاهان هدفمند می‌نامیم. از نظر من، هیچ چیز مهم‌تر از ساختن یک آینده پایدارتر نیست.» در یک دهه گذشته، تعداد شرکت‌های زیست‌شناسی مصنوعی که هدفشان طراحی محصولات بهتر و پایدارتر با دستکاری‌های زیست‌شناسی است، افزایش یافته است؛ روندی که دولت آمریکا با برنامه‌های جدید، سعی در تسریع آن دارد. در ضمن، پاندمی کووید-۱۹ مساله کیفیت هوای محیط‌های بسته را برای خانه‌ها و کسب‌وکارها، دارای اهمیت کرده است. شرکت‌هایی مثل R-Zero از نور ضدعفونی‌کننده برای پاک‌سازی هوای محیط استفاده می‌کنند و با فروش این تکنولوژی به مدارس و دفاتر کاری، به پیشرفت خوبی رسیده‌اند.

شرکت نئوپلنتس از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۸، توانسته از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کارآفرینان مختلف ۲۰ میلیون دلار تامین سرمایه کند. آنها انتظار دارند در اوایل ۲۰۲۳ سفارش‌های انبوه گیاهی که تولید کرده‌اند شروع شود. آمریکا بازار اصلی آنها است و مشتریان هدف هم بازار بنگاهی مثل سازندگان املاک و صاحبان هتل‌ها هستند. با اینکه اخیرا فعالیت‌ها بر پاک‌سازی هوای محیط به دلیل کووید متمرکز بوده، ترکیبات آلی فرار که شرکت نئوپلنتس آنها را هدف قرار داده - شامل فرمالدئید، بنزن، تولوئن و زیلین- همواره از مشکلات بزرگ آلودگی هوای محیط‌های بسته بوده‌اند. فرمالدئید که در وسایل چوبی و خیلی از محصولات خانگی معمولی وجود دارد، می‌تواند به سوختن چشم، سرفه، سردرد و حساسیت پوستی، حتی در سطوح بسیار پایین، منجر شود. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، دریافته که سطوح ترکیبات آلی فرار در هوای محیط‌های بسته که ما بیشتر وقتمان را می‌گذرانیم، دو تا پنج برابر میزان این مواد در هوای بیرون است. البته محصول نئوپلنتس با ویروس‌ها مقابله نمی‌کند و از نظر توربی، برای مقابله با ویروس، همچنان فیلترهای مکانیکی لازم است.

مورا ۳۲ ساله، در اتریش به دنیا آمده و در جنوب فرانسه بزرگ شد. از کودکی روحیه کارآفرینی داشت و بعد از پایان تحصیلاتش در مدرسه کسب‌وکار «املیون» فرانسه، چهار سال در شرکت گوگل به عنوان مدیر بازاریابی محصول کار کرد. او می‌گوید برای انجام کاری که اثر اجتماعی بزرگ‌تری داشته باشد، دائما بی‌قرار بوده است. توربی ۳۳ ساله، در حومه بیروت، لبنان بزرگ شده است. او مدرک دکترایش را در رشته ویرایش ژنوم از دانشگاه «اکول نرمال» فرانسه دریافت کرد.

با وجود پیشینه متفاوت، این دو در محیط استارت‌آپی استیشن F پاریس با هم آشنا شدند و با توجه به اینکه ۸۰ درصد خانوارها در خانه‌های خود گیاه نگه می‌دارند، توربی ایده ساخت ارگانیسمی که کارکرد عملی داشته باشد مطرح کرد. آنها امیدوارند در بلندمدت، در اقدامی پیچیده‌تر، گیاهان زیست مهندسی شده‌ای را توسعه دهند که بتوانند از طریق جذب کربن، با تغییرات اقلیمی در سطح گسترده مقابله کنند. تکنولوژی آنها برای جلوگیری از فرسایش خاک هم موثر است.