این شرکت در سال ۱۳۹۱ با هدف ارائه خدمات سخت‌‌‌افزاری، راهکارهای نرم‌‌‌افزاری و رفع تقاضاهای در حال رشد سیستم بانکداری کشور با سهامداری سه بانک سامان، پاسارگاد و ملت (به ترتیب ورود به عرصه سهامداری شرکت) آغاز به کارکرد. شرکت توسعه خدمات الکترونیکی آدونیس در دی ۱۳۹۷ درخواست خود را برای دریافت زمین برای احداث کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام ارائه داد و در دو سال پس از واگذاری زمین مورد نظر به شرکت، کارخانه در شهریورماه ۱۴۰۱در منطقه ویژه اقتصادی پیام با حضور عیسی زارع‌‌‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، محمدعلی گوگانی، مدیرعامل و عضو هیات‌‌‌مدیره شرکت و آقای محمدرضا اسکندری قائم‌مقام و عضو هیات‌مدیره شرکت افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آدونیس درگفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کارخانه برای تولید داخلی انواع دستگاه‌های خودپرداز، خودگردان (CRS)، کیوسک‌‌‌های بانکی و دستگاه چهارکاره (شامل بارکد خوان، اثر انگشت، تراشه خوان و بازشناسی امواج رادیویی) برای تامین نیازهای داخلی و اهتمام به صادرات، آماده شده است، افزود: این شرکت در زمینه‌‌‌‌‌‌ عرضه‌‌‌ محصولات سخت‌‌‌افزاری، شامل خودپرداز، با پشتیبانی سه برند مطرح و شناخته شده در کشور، یعنی خودپردازهای Wincor- Nixdorf، Eastcom (کاملا منطبق و سازگار با خودپردازهای وینکور) و NCR، خود‌‌‌دریافت، خودگردان (CRS)، کیوسک بانکی (Cashless ATM) و راهکارهای نرم‌‌‌افزاری، شامل نرم‌‌‌افزار ترمینال‌‌‌های خودکار بانکی، نرم‌‌‌افزار راهبری شبکه تجهیزات خودکار بانکی و نرم‌‌‌افزارهای جانبی این حوزه و همچنین نرم‌‌‌افزار مانیتورینگ، فعالیت می‌کند.

گوگانی تصریح کرد: شرکت آدونیس با پشتیبانی حدود ۱۴هزاردستگاه خودپرداز و کیوسک، و دارا بودن ۲۲درصد سهم بازار پشتیبانی، به ارائه خدمات و محصولات به بانک‌ها و موسسات مالی می‌‌‌پردازد. به گفته وی، از مهم‌ترین خدمات شرکت آدونیس به مشتریان می‌توان به خدماتی نظیر نگهداری و تعمیرات سخت‌‌‌افزاری، تولید و پشتیبانی نرم‌‌‌افزار، خدمات تولید، خدمات مهندسی، حمل، جابه‌‌‌جایی و نصب تجهیزات، آماده‌‌‌سازی محل نصب تجهیزات و بازسازی و بهسازی تجهیزات اشاره کرد. وی با بیان اینکه خودگردان (CRS) به عنوان یکی از محصولات شرکت قادر به انجام همزمان دو فعالیت واریز و برداشت از حساب است، گفت: این دستگاه قادر به دریافت دسته‌‌‌ای از اسکناس‌‌‌‌‌‌های رایج در انواع مختلف و به صورت ترکیبی، از مشتری است. همچنین وی اظهار کرد: محصول دیگر شرکت آدونیس کیوسک بانکی نام دارد که با قابلیت ارائه سرویس‌‌‌‌‌‌های متعدد نظیر انتقال وجه، پرداخت قبوض، تغییر و دریافت رمز، ایجاد نرم‌‌‌افزارهای کاربردی ارزش افزوده، و ارائه تمام خدمات شتابی و سایر فرآیندهای بانکی، انتخابی مناسب برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک است.

گوگانی با بیان اینکه از دستاوردهای اخیر شرکت آدونیس پروژه طراحی و تولید و راه‌‌‌اندازی ماژول احراز هویت ۴ in ۱ در بانک سامان و رونمایی از سامانه جامع مدیریت پایانه‎های بانکی (نسخه بازطراحی شده مانیتورینگ) در چهار بانک پاسارگاد، سپه، رفاه و توسعه تعاون قابل ذکر است، در مورد سامانه جامع مدیریت پایانه‌‌‌های بانکی توضیح داد: سامانه جامع مدیریت پایانه‌‌‌های بانکی، یک سامانه مرکزی است که از ۴ زیرسیستم اطلاعات پایه، مانیتورینگ، مدیریت ژورنال الکترونیکی و مدیریت ارسال دستورات تشکیل شده است. هر یک از این زیرسیستم‌ها می‌تواند به طور مجزا به عنوان یک سیستم استفاده شود. وی ادامه داد: جامعیت این سامانه، امکان پایش برخط وضعیت پایانه‌‌‌های بانکی از لحاظ قابلیت سرویس‌‌‌دهی به مشتری، خرابی‌‌‌های احتمالی، تولید گزارش‌های مربوط به عملکرد پایانه‌‌‌ها و پایش آنها به‌‌‌صورت ۲۴×۷ و از راه دور را میسر می‌کند.

 این سامانه وظیفه ایجاد ارتباط دوطرفه برای نمایش آخرین وضعیت پایانه‌‌‌ها و ماژول‌‌‌ها را به‌‌‌صورت کلی و نیز نمایش جزئیات به‌‌‌صورت گرافیکی و متنی، ثبت رخدادهای مالی، تنظیمات موردنیاز، گزارش‌های ضروری، مراقبت از پایانه‌‌‌ها و کشف خطا در کوتاه‌‌‌ترین زمان، همچنین وظیفه اطلاع‌‌‌رسانی خطای به وجود آمده به مسوولان مربوطه و افزایش کیفیت سرویس‌‌‌های مالی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت آدونیس با تاکید براینکه دریافت گواهینامه دانش‌‌‌بنیان در زمینه تولید نرم‌‌‌افزار،پذیرش و برنده شدن پیشنهاد شرکت برای مناقصه خرید دستگاه‌های کیوسک بانکی توسط بانک‌های ملت و رفاه کارگران و ارائه نرم‌‌‌افزارهای کاربردی آنها ارتقای نرم‌‌‌افزار دستگاه خودگردان (CRS) از نسخه قدیم به نسخه جدید از جمله فعالیت‌های شرکت در ۶ماه اول سال ۱۴۰۱ بوده است گفت: مهاجرت یک‌هزار و۹۰۰ دستگاه خودپرداز بانک پاسارگاد از سامانه قدیم مدیریت ترمینال‌‌‌های بانکی (مانیتورینگ) به سامانه جدید و دریافت گواهینامه سازگاری کیوسک بانکی محصول شرکت با نرم‌افزار بانک کارآفرین نیز از دیگر اقدامات شرکت در سال ۱۴۰۱ است.