اگرچه تصور عموم جامعه از فعالیت در حوزه‌‌‌ ساختمان، انبوه‌‌‌سازی است اما شرکت‌های پیش‌‌‌ساخته‌‌‌سازان مهرسا و سازه سوله ماموت با فعالیت‌های زیرساختی و زیربنایی و با انجام پروژه‌‌‌های عمرانی بزرگ و متعدد که از جمله‌‌ آنها می‌توان به ساخت استادیوم ورزشی دبی و مرکز خرید ایران‌‌‌مال در تهران اشاره کرد، راهکارهای نوآورانه‌‌‌ای در نمایشگاه اخیر صنعت ساختمان ارائه کردند.

این دو شرکت با ارائه خدمات زیرساختی و درک ضعف‌‌‌های عمرانی (از سوله‌‌‌سازی و نصب و اجرا) زنجیره تولید و خدمات خود را کامل‌‌‌تر کردند تا قیمت نهایی را برای مشتریان صنعتی و ساختمانی به مراتب کاهش دهند. با این روش نه تنها سوله‌‌‌سازی، نصب و اجرا به صورت متراژی و کیلوگرمی محاسبه نمی‌شود بلکه با هم‌‌‌افزایی و ارتباط متقابل زیرمجموعه‌‌‌های گروه صنعتی دنیای ماموت، تمامی مراحل طراحی، تولید، نصب و اجرا یکسره انجام می‌شود تا صاحبان و مجریان پروژه‌‌‌های عمرانی دیگر نگران‌قیمت تمام‌‌‌شده و نحوه‌‌ محاسبه‌‌‌ آن نباشند.

سازه و سوله ماموت در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌‌‌ترین شرکت‌های تولیدکننده اسکلت‌ فلزی سنگین و نیمه سنگین در ایران و خاورمیانه است که توانسته با تولید قطعات سنگین فلزی، بسیاری سازه‌‌‌های فلزی کارخانه‌های فولاد، خودروسازی، پتروشیمی، سیمان و نیروگاه‌‌‌ها را تامین کند. علاوه بر این صادرات یکی از اصول زیربنایی و سیاست‌های استراتژیکی است که این مجموعه‌‌‌ها در پیش گرفته‌‌‌اند تا دانش ساختمانی ایران را به کشورهای همسایه انتقال دهند. از جمله فعالیت‌های بین‌المللی این گروه می‌توان به اجرای کارخانه سمند، پل ابوکمال، نیروگاه سیکل ترکیبی تشرین و جندر در سوریه و نیز سالن اصلی مجلس کشور جیبوتی و هتل الروضتین کربلا اشاره کرد.