در این دیدار حامد آرمان فر با اشاره به سهم ۱۵درصدی این شرکت در تولید انرژی کشور و اهمیت پالایشگاه تهران در تامین سوخت کشور، نکاتی را پیرامون برخی اقدامات و تعاملات این شرکت با نهادهای بالاسری و حاکمیتی برشمرد.

وی اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تهران با قدمتی بیش از ۵۰ سال، نقش مهمی در تامین انرژی کشور دارد. این شرکت در دهه اخیر سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات مهمی برای پایداری کسب و کار، ادامه تولید، ارتقای کیفیت محصولات و از همه مهم‌تر اجرای پروژه‌های متعدد در جهت رفع آلاینده‌های زیست محیطی از چرخه تولیدات این شرکت انجام داده است. با تحولات مهمی که در حوزه عرضه و تقاضای سبد انرژی در دنیا در حال رخ دادن است و پیش‌بینی‌های نه چندان مطلوب مصارف نفت خام و فرآورده‌های نفتی طی دو دهه آینده، شرکت‌ها در تلاش هستند تا تدابیر جدیدی برای حل معضلات پیش رو در بخش انرژی و متناسب‌سازی سبد فعالیت‌ها و کسب و کارها با آن اتخاذ کنند. رسالت ما این است تا کیفیت محصولاتمان را ارتقا دهیم. این مهم نه تنها موجب افزایش ارزش ریالی محصولات و سودآوری بیشتر برای سهامداران می‌شود بلکه منجر به کاهش آلایندگی‌های محیط‌زیستی در حوزه مصرف سوخت کشور نیز خواهد شد که منافع آن به تمام کلان‌شهر تهران تعمیم می‌یابد.

آرمان‌فر با برشمردن برخی از تاثیر گذارترین موانع و چالش‌های موجود در حوزه مالی و اقتصادی شرکت پالایش نفت تهران نظیر فروش محصولات به روش فعلی (حق‌العمل کاری شرکت ملی پخش)، عدم‌پذیرش بخش عمده‌‌‌ای از اعتبارات مالیات و عوارض بر ارزش افزوده پرداختی شرکت به میزان سهم یارانه‌ها از سوی سازمان امور مالیاتی هزینه غیر‌معقول تمدید کارت بازرگانی، عدم‌دسترسی پالایشگاه به ارز حاصل از صادرات فرآورده‌های اصلی، عدم‌ابلاغ «معیارهای تعیین سطح آلایندگی» توسط هیات وزیران و همچنین عدم‌انطباق بین قوانین سازمان بورس قانون تجارت با الزامات دولتی برای شرکت‌های پالایش نفت واگذار شده ابراز امیدواری کرد با نگاه ویژه مسوولان بالادستی و مدیران دلسوز دولت در این برهه سرنوشت‌ساز و تاریخی کشور موانع موجود برداشته و در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین»نام‌گذاری شده بتوانیم در راستای اعتلای نام ایران اسلامی گام‌های مهم‌تر را برداریم.

بازدید از تاسیسات پالایشگاه و اقدامات و دستاوردهای شرکت پالایش نفت تهران در جهت کیفی‌سازی محصولات و کاهش آلاینده‌های محیط‌زیست پایان بخش این دیدار بود.