حامد آرمان‌فر که در مراسمی به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم در حضور جمعی از کارکنان شرکت پالایش نفت تهران سخن می‌گفت، افزود: با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور نگاه‌ها نسبت به عملکرد پالایشگاه‌ها دقیق‌تر شده است. درسال گذشته ۵۰ درصد از سوخت هوایی کشور از پالایشگاه تهران تامین شد.

 آرمان‌فر چشم‌انداز آینده شرکت پالایش نفت تهران را حرکت به سمت انرژی‌های تجدید‌پذیر عنوان و اظهار کرد: شرکت پالایش نفت تهران نخستین شرکت پالایشی کشور خواهد بود که در راستای انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر مزرعه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی را احداث خواهد کرد که این مهم با برگزاری مناقصات در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد. در چشم‌انداز جدید نگاه ما علاوه بر تامین سوخت، تامین انرژی کشور است.

وی به بحث کیفی‌سازی محصولات شرکت، تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی اشاره و بیان کرد: پالایشگاه تهران اگر صرفا به فروش محصولات حال حاضر خود اکتفا کند در آینده قطعا محکوم به فناست. باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و به‌روز‌آوری واحدهای فرآیندی به سمت پتروپالایشی شدن حرکت کنیم که خوشبختانه گام‌های مثبتی در این خصوص برداشته شده است. بی‌شک منافع درازمدت پالایشگاه مدنظر است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان با بهره‌برداری از پروژهCCR  در سال ۱۴۰۳ با وجود چالش‌های موجود گام بلندی در راستای سودآوری شرکت و همچنین رعایت الزامات محیط‌زیستی و کمک به بهبود هوای تهران ‌برداریم.