وی دمونتاژ و مونتاژ رول فوق سنگین ۴۰ تنی، تعویض رول ثابت توسط متخصصان شرکت در کمترین زمان و با پایین‌‌ترین هزینه و اصلاح افت تناژی حدود ۱۰۰ تن در ساعت دپارتمان را از طرح‌های عملیاتی در حال اقدام و اتمام یافته شرکت سیمان صوفیان اعلام کرد که در قالب تعویض رول ثابت و جوشکاری رول متحرک مواد خام واحد ۴ به انجام می‌‌رسد. دلفکار ساخت و نصب قسمتی از داکت کوره ۴ را از دیگر طرح‌های مهم سیمان صوفیان برشمرد که طی آن ساخت داکت به وزن ۲۰ تن در کارگاه نوسازی شرکت، عملیات نوردکاری دقیق روی بخش‌های پیچیده و نیز اصلاح بالانس حرارتی سیکلن و کوره برای جلوگیری از هدررفت حرارت صورت گرفته است. وی با اشاره به بهینه‌‌سازی و افزایش ظرفیت پکر باختر که طی آن تبدیل ۸ شیر به ۱۲ شیر صورت گرفت، یادآور شد: افزایش رضایت مشتری و کاهش نوسان در وزن سیمان‌‌های پاکتی، افزایش ظرفیت بارگیری سیمان پاکتی و طراحی سیستم جدید به جای توربین‌‌های پکر از مزیت‌‌های مهم این طرح است.

دلفکار طرح‌های آینده شرکت سیمان صوفیان با هدف افزایش کمیت و کیفیت محصولات تولیدی را یادآور شد و ادامه داد: بر این اساس احداث مسیر مستقیم انتقال مواد از سنگ‌شکن ۶۰۰ به واحد قدیم و جدید در دستور کار قرار دارد.

وی پیش‌نیاز اجرای این طرح توسعه‌ای را افزایش ظرفیت مواد خام واحد قدیم دانست و گفت: در این زمینه تامین مواد افزودنی واحد ۴، کاهش تردد کامیون‌‌ها در محوطه کارخانه و تک نوبته شدن و کاهش کارکرد سنگ‌شکن ۲ به میزان ۷۰ درصد محقق خواهد شد که این طرح‌ها اکنون در مرحله اخذ مجوز هلدینگ و شستا است.  دلفکار افزایش ظرفیت آسیاب‌‌های مواد خام واحد قدیم را از دیگر طرح‌های توسعه‌‌ای شرکت سیمان صوفیان دانست که طی آن ضمن جبران کسری روزانه ۷۰۰ تنی خوراک واحد ۳، افزایش تولید این واحد نیز محقق شده و کاهش تلفات و هزینه‌های تعمیراتی و مصارف انرژی را در پی خواهد داشت.

وی امکان‌‌سنجی طراحی و پیاده‌‌سازی سیستم رولراسکرین در سنگ‌‌شکن ۹۰۰ تنی واحد ۴ را از دیگر طرح‌های آینده سیمان صوفیان دانست و افزود: افزایش تولید ساعتی سنگ‌‌شکن، کاهش هزینه‌های قطعات سایشی و چکش‌‌های بلوبار و کاهش تعداد نفرساعت تعمیرات و امکان اختصاص کامل سنگ‌شکن ۶۰۰ به واحد قدیم از آثار مثبت این طرح است.

شرکت سیمان صوفیان تبریز در سال ۱۳۴۵ تاسیس شد و با چهار خط تولید و ظرفیت اولیه ۴۶۰۰ تن در روز آغاز به کار کرد و در دهه ۸۰ ظرفیت آن به هفت هزار تن افزایش یافت.