کیک را تقسیم کن

28-03 copy

کتاب «کیک را تقسیم کن» اثری جدید از یکی از متخصصان برجسته دانشگاه ییل و کارآفرینی سریالی است. بری نیلباف در این کتاب به معرفی روشی بنیادگرا، قاعده‌‌مند و آزمایش‌‌شده می‌‌پردازد که مشخص می‌کند در هر مذاکره بحث دفاع از چه منافعی است و چگونه می‌توانید سهم منصفانه خود را دریافت کنید. در این صورت خواهید توانست به افزایش منافع خود یا بزرگ‌تر کردن کیک فکر کنید. مذاکره به‌شدت استرس‌‌زا است و می‌تواند بدترین ویژگی‌‌ها و روحیات پنهان افراد را آشکار کند. اگر روشی قاعده‌‌مند برای پیشبرد آن وجود داشت، اوضاع بهتر نمی‌شد؟ آیا حتی بهتر نبود که روشی برای برخورد منصفانه با افراد دخیل در مذاکره وجود داشت و در عین حال مطمئن می‌شدید که با خودتان هم رفتاری منصفانه صورت می‌گیرد؟

کتاب کیک را تقسیم کن رویکرد آزمایش‌شده جدیدی ارائه می‌دهد که هر دو هدف فوق را تامین می‌کند. بری نیلباف، استاد مدرسه کسب‌‌وکار ییل به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید در هر مذاکره واقعا بحث بر سر چیست: «کیک». کیک مذاکره، یک ارزش اضافی است که از طریق توافق برای همکاری ایجاد می‌شود. مشاهده و قدرت تشخیص کیک هر مذاکره، نگاه شما درباره انصاف و قدرت در مذاکره را تغییر می‌دهد. شما یاد می‌گیرید که چگونه نیمی از ارزش ایجاد شده را فارغ از جثه خود دریافت کنید. این کتاب به همراه مثال‌‌ها و ده‌ها مطالعه موردی عمیق، رویکردی عملی و مبتنی بر نظریات علمی برای مذاکره معرفی می‌کند. در این کتاب مشاهده خواهید کرد که چگونه می‌توانید مذاکرات مهم و پرمنافع را مدیریت کنید. نویسنده به‌‌ویژه به داستان خرید شرکت هانست تی (Honest Tea) توسط شرکت کوکاکولا اشاره می‌کند. او و شاگرد سابقش، سث گلدمن بنیان‌گذار هانست تی بودند.

روش مذاکره کیک برای مذاکرات هرروزه هم کاربرد دارد. در این روش می‌‌آموزید که چگونه از منطق برای تعیین راهکارهای واقعا منصفانه استفاده کنید و از همدلی برای افزایش اندازه کیک و فروش راهکار خود بهره بگیرید. کیک را تقسیم کن به هر دو طرف مذاکره اجازه می‌دهد تا انرژی خود را برای ایجاد بزرگ‌ترین کیک ممکن استفاده کنند. در این صورت خواهید توانست سهم منصفانه خود را از کیک به دست آورید و آن را بخورید. این کتاب در 304 صفحه انگلیسی در 8 مارس سال میلادی جاری انتشار یافته است. ناشر آن هارپر بیزینس است و نسخه‌های چاپی و دیجیتال آن در وب‌سایت آمازون عرضه شده است.


رهبری برای مدیران جدید زن

28-02 copy

در عصرِ توجه به فرصت‌‌های جنسیتی برابر، کتاب رهبری برای مدیران جدید زن، فرصتی برای هدایت حرفه‌‌ای کسب‌‌وکارهای کوچک تا شرکت‌‌های بزرگ فراهم می‌‌آورد تا ارزش‌‌افزوده بیشتری از کار تیمی حاصل شود؛ حتی با تجربه‌‌ای اندک. در این کتاب ابتدا به این موضوع پرداخته می‌شود که چگونه می‌توان احترام و اعتماد افراد را جلب کرد. آیا می‌توانید با موفقیت یک تیم کاری با افرادی مسن‌‌تر و باتجربه‌‌تر از خودتان را هدایت کنید؟ آیا می‌توان در صورت نیاز قاطع بود و بین دوستی و روابط کاری، مرزی مشخص کشید؟

این دغدغه‌ها به همراه احساس ناکافی و نالایق بودن، باعث می‌شود که بسیاری از مدیران نسل جدید به همراه زنانی که به تازگی با باز شدن فضای اندیشه به پست‌‌های مدیریتی ارتقا می‌‌یابند، خود را در شرایط ملتهبی احساس کنند. اما واقعیت آن است که این رهبران سازمانی جدید تعدادشان از رهبران نسل‌‌های پیشین بیشتر شده است و بسیاری از کارکنان مسن‌‌تر نیز در حال بازنشستگی هستند. با توجه به نسبت بالای جوانان در محیط کار، جای تعجب نیست که بسیاری از آنها پست‌‌های مدیریتی را به خود اختصاص می‌دهند و نسبتشان به نسل‌‌های پیشین به سرعت در حال افزایش است.

اگر شما هم با چند سال سابقه به تازگی به یک پست مدیریتی منصوب شده باشید، ممکن است هنوز به اینکه دیگران شما را «رئیس» بنامند، عادت نکرده باشید. همچنین ممکن است احساس کنید تجربه کافی برای مدیریت شرکت و کارکنان و دستیابی به انتظارات ذی‌نفعان را ندارید. با این حال، نباید از پذیرفتن مسوولیت‌های جدید هراسان باشید. شما حق پیشرفت را به دست آورده‌‌اید و به هر حال مدیر بالاترتان متوجه توانمندی‌‌هایی استثنایی شده که این فرصت را به شما داده است. شما ناکافی نیستید و بهترین گزینه برای این پست سازمانی هستید! تنها کاری که باید بیاموزید، شیوه هدایت تیم کاری خود است و به زودی شرکت را به اهداف فصلی خود خواهید رساند. در کتاب 234 صفحه‌‌ای رهبری برای مدیران جدید زن حین آموختن 21 استراتژی برای پیشبرد موثر تیم‌‌ها و الهام‌‌بخشی به آنها، به موارد زیر مسلط خواهید شد:

• شیوه غلبه بر احساس بی‌‌کفایتی و کسب‌‌ اعتماد به نفس در مقابل افرادی که تجربه بیشتری نسبت به شما دارند. این کار از طریق ارزیابی نقاط قوت شما، استعدادها و دستاوردهایتان انجام می‌شود و با اتکا به آنها خواهید توانست اثرگذاری و نفوذ لازم را در محیط کارتان به دست آورید.

• درک عمیق از جنبه انسانی رهبری سازمانی که در جای دیگری پیدا نخواهید کرد تا به رشد مهارت‌‌های رهبری‌‌تان کمک کند.

• کسب اطلاعات از افراد به شیوه‌‌ای بانزاکت و صادقانه و استفاده از بازخوردها برای رشد و بهبود تمام افراد سازمان.

• روش صحیح الهام‌‌بخشی و استاد-شاگردی برای تعاملات مثبت با اعضای تیم کاری و کاهش استعفای کارکنان.

• یادگیری شیوه مدیریت احساسات و جلوگیری از اثرگذاری منفی آنها بر تصمیم‌گیری‌‌های مدیریتی.

• شیوه مدیریت تضادها و کمک به اعضای تیم برای همکاری حرفه‌‌ای.

• شیوه سخنرانی و ارائه موضوعات و برنامه‌ها به افراد و استفاده صحیح از واژگان در گفت‌وگو با همکاران.