شرکت بزرگ صنایع غذایی آمریکا تجزیه می‌شود

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، این اعلامیه روز سه‌‌‌شنبه گذشته یک دهه پس از خرید ۷/ ۲‌میلیارد دلاری کیلوگ از پرینگلز منتشر شد که نشان‌‌‌دهنده تغییر این شرکت به تمرکز بر تجارت جهانی اسنک بود که مردم به طور فزاینده‌‌‌ای بین وعده‌‌‌های غذایی خود می‌‌‌خورند. پرینگلز یک مارک چیپس سیب‌‌‌زمینی و گندم است که به وسیله شرکت پرکتل‌اند گمبل تولید می‌شود. این برند در سال ۲۰۱۲ به شرکت معروف تولیدکننده غلات صبحانه کیلوگ واگذار شد و امروزه در بیش از ۱۴۰ کشور جهان به فروش می‌رسد و درآمدی سالانه معادل ۴/ ۱‌میلیارد دلار دارد.

کیلوگ، همراه با رقبایی مانند شرکت پپسی، مالک فریتولی و موندلیز، با معرفی اسنک بیشتر و خرید برندهای کوچک‌تر، به این روند متمایل شده‌اند. روز دوشنبه، موندلیز اعلام کرد که Clif Bar را به مبلغ ۹/ ۲‌میلیارد دلار خریداری می‌کند. در مقابل، به نظر می‌رسد فروش غلات صبحانه در ایالات متحده با رکود مواجه شده است، زیرا مردم تمایل دارند در حال حرکت غذا بخورند و صبح‌ها به گزینه‌های متنوع‌تری دست پیدا کنند. برندهایی از جمله Special K، فروت لوپز و رایس کریسپیز برای چند دهه پایه و اساس کیلوگ بودند، اما دیگر به عنوان محرک‌های اصلی رشد شرکت دیده نمی‌شوند.

پاندمی کرونا برای مدت کوتاهی کسب و کار دسته غلات صبحانه را احیا کرد زیرا مصرف‌کنندگان بیشتری صبحانه را در خانه می‌‌‌خوردند، اما کیلوگ انتظار دارد که در آینده بخش غلات صبحانه آمریکای شمالی رشد ثابتی داشته باشد. کسانی که در سال ۲۰۱۲ در مورد معامله پرینگلز تعجب می‌کردند، امروز دلیل آن معامله را می‌فهمند. مدیران اجرایی این شرکت در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه‌گذاران گفتند که کیلوگ از سال ۲۰۱۸ به عنوان یک استراتژی بالقوه در حال ارزیابی اسپین‌آف‌ها بوده است.

مدیرعامل کیلوگ، استیو کیهیلن در این خصوص اظهار کرد که هر سه کسب و کار دارای پتانسیل مستقل «قابل‌توجهی» هستند، اگرچه این شرکت در حال بررسی جایگزین‌‌‌هایی از جمله فروش بالقوه تجارت محصولات گیاهی خود نیز است. در مجموع، بخش محصولات گیاهی کیلوگ و تجارت غلات صبحانه آمریکای شمالی آن، حدود ۲۰‌درصد از درآمد این شرکت را در سال گذشته به خود اختصاص دادند. کسب و کار باقیمانده شامل اسنک، نودل، غلات صبحانه بین‌المللی و برندهای مربوط به صبحانه منجمد در منطقه آمریکای شمالی است. انتظار می‌رود که این اسپین‌‌‌آف‌‌‌های معاف از مالیات تا پایان سال ۲۰۲۳ تکمیل شوند.

نام شرکت‌های جدید هنوز مشخص نشده است و تیم‌‌‌های مدیریتی پیشنهادی برای آنها، دو تا سه‌ماه نخست سال آینده معرفی خواهند شد. کیهیلن به عنوان مدیر اجرایی بخش اسنک جهانی باقی خواهد ماند. این تجارت برندهایی مانند پرینگلز، Cheez-It، پاپ تارتز و RXBAR را در خود جای داده است که در سال گذشته بالغ بر ۴/ ۱۱‌میلیارد دلار درآمد از این بخش گزارش شد. حدود ۱۰‌درصد از این فروش از تجارت رو به رشد نودل در آفریقا حاصل می‌شود، در حالی که ۱۰‌درصد دیگر از وافل Eggo و تجارت صبحانه منجمد آن حاصل می‌شود. فروش بخش آمریکای شمالی تقریبا نیمی از درآمد این شرکت را تشکیل داده است. به گفته کیهیلن، این شرکت متمرکز بر اسنک، همچنین به دنبال افزودن به سبد سهام خود از طریق خرید و تملیک است. شرکت غلات صبحانه آمریکای شمالی در سال گذشته شاهد فروش ۴/ ۲‌میلیارد دلاری بود. در کوتاه‌‌‌مدت، این اسپین‌‌‌آف بر بازگرداندن اختلالات زنجیره تامین و بازپس‌‌‌گیری سهم بازار از دست رفته تمرکز خواهد کرد. کیلوگ انتظار دارد که در طول زمان به عنوان یک شرکت مستقل درآمد پایدار ایجاد کند و در عین حال حاشیه سود خود را بهبود بخشد.

کیهیلن در گفت‌وگو با سارا آیزن از CNBC گفت: این یک تجارت کاملا پایدار است که تا حدودی رو به افول است. پس از این اعلامیه، وی اضافه کرد که انتظار دارد نوآوری و برندسازی بیشتری از اسپین‌آف‌ها ارائه شود، زیرا برندهای آن دیگر مجبور نیستند برای دستیابی به منابع با پرینگلز یا Cheez-It رقابت کنند. بخش محصولات گیاهی کیلوگ از مزارع مورنینگ‌‌‌استار به عنوان برند تکیه‌گاه خود استفاده خواهد کرد. سال گذشته، این تجارت ۳۴۰‌میلیون دلار فروش داشت. در صورت تکمیل، این اسپین‌آف به سرمایه‌گذاران یک برگ بازی دیگر در سهام مبتنی بر کارخانه، به غیر از شرکت صنایع غذایی بیاندمیت ارائه می‌دهد، که تقریبا سه سال است که سود سه‌ماهه‌ای اعلام نکرده است و امسال شاهد سقوط ۶۳‌درصدی سهام آن بودیم.

به گفته کیلوگ، دفتر مرکزی این سه کسب و کار بدون تغییر باقی خواهد ماند. هم شرکت غلات صبحانه آمریکای شمالی و هم شرکت مواد غذایی گیاهی در بتل کریک، میشیگان واقع خواهند شد. شرکت جهانی اسنک نیز دفتر مرکزی شرکت خود را در شیکاگو حفظ خواهد کرد و پردیس دیگری در بتل کریک خواهد داشت. کیهیلن به CNBC گفت که کیلوگ هنوز تصمیم نگرفته است که چگونه سود سهام خود را بین سه شرکت تقسیم کند.