به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت شرکت کارگیل، این پروژه پیشگامانه یکی از بزرگ‌ترین تاسیسات تبدیل زباله به سوخت زیستی در اروپا و اولین تاسیسات کارگیل است که از فناوری پیشرو در صنعت برای تبدیل انواع روغن‌‌‌ها و چربی‌‌‌های پسماند مایع، از جمله روغن‌‌‌های پخت و پز استفاده شده، چربی‌های حیوانات و بقایای تولید روغن خوراکی به بیودیزل پیشرفته استفاده می‌کند. با انجام این کار، کارگیل از اقتصاد دورانی حمایت می‌کند و هدف جدیدی را پیش روی محصولاتی باز می‌کند که قبلا دور ریز بودند یا به فعالیت‌های کاربردی کم ارزش واگذار می‌شدند. اقتصاد دورانی یا چرخشی که اغلب به آن Circularity نیز گفته می‌شود، یک نظام اقتصادی است که هدف آن کمینه کردن ضایعات و بیشترین استفاده از منابع است. این رویکرد مبتنی بر بازیابی در مقابل رویکرد سنتی اقتصاد خطی قرار می‌گیرد که در آن مدل تولید به صورت «دریافت مواد اولیه، تولید و دور انداختن» است.

الکسیس کازین، مدیرعامل بخش سوخت زیستی و کربن اروپا، خاورمیانه و آفریقا شرکت کارگیل در این خصوص اظهار کرد: با استفاده از فناوری پیشرفته فرآوری زباله، ما راه‌حلی نوآورانه ارائه می‌دهیم که نیازهای جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر را برآورده می‌کند، به نیازهای زیست محیطی احترام می‌گذارد و به مشتریانمان کمک می‌کند تعهدات مربوط به گازهای گلخانه‌ای را درک کنند. اما این مزایا بسیار گسترده‌‌‌تر است، به‌‌‌ویژه زمانی که در کنار سبد جهانی سوخت‌‌‌های جایگزین در نظر گرفته شود، زیرا پلی به سوی یک سیستم حمل‌‌‌ونقل عاری از کربن در آینده است. بیودیزل یا دیزل زیستی نوعی سوخت است که از فرآوری و تغییر خواص روغن‌های گیاهی تولید می‌شود. این سوخت به عنوان جایگزینی برای دیزل نفتی، اولین بار در دهه ۱۹۷۰ میلادی معرفی شد اما در آن زمان مورد استقبال قرار نگرفت. امروزه با توجه به کاهش منابع نفتی و نیاز روزافزون به انواع سوخت، استفاده و تولید بیودیزل مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است.

در دنیای امروز آلودگی‌های متعدد از حمل‌ونقل و ترافیک شهری یکی از مسائل مهم به شمار می‌آید که به دلیل محدودیت منابع سوخت‌های فسیلی، استفاده از منابع جدید انرژی و سوخت‌های پاک مدنظر قرارگرفته است. از موثرترین راه‌ها در جهت کاهش آلودگی محیط‌زیست جایگزینی سوخت‌های فسیلی نظیربنزین و گازوئیل به وسیله سوخت‌های بیولوژیکی مانند بیودیزل است. بیودیزل سوختی جدید و تجدیدپذیر است که استفاده از آن در بسیاری از کشورهای دنیا متداول است و می‌توان آن را از روغن‌های گیاهی تازه یا کارکرده، چربی‌های حیوانات و گریس تهیه کرد. این سوخت فاقد هرگونه مواد نفتی است ولی می‌تواند با گازوئیل مخلوط شود، بیودیزل خالص را B۱۰۰ و ترکیب ۲۰‌درصد از آن با ۸۰‌درصد سوخت دیزل را اصطلاحا B۲۰ می‌نامند که بدون هیچ‌گونه تغییر خاصی در سوخت موتورهای دیزل استفاده می‌شود.

در اروپا، که طبق اهداف بلندپروازانه سردمداران آن باید اولین قاره خنثی از نظر آب و هوا در جهان باشد، بیودیزل پیشرفته شرکت کارگیل به حل یک چالش کلیدی کمک می‌کند. از لحاظ تاریخی، توسعه راه‌‌‌حل‌‌‌های سوخت‌‌‌های تجدیدپذیر کم کربن برای کامیون‌‌‌های سنگین و کشتیرانی دریایی دشوار بود، با این حال حمل‌ونقل تقریبا یک‌چهارم از انتشار گازهای گلخانه‌‌‌ای اروپا را تشکیل می‌دهد. بیودیزل پیشرفته تولید شده از ضایعات و پسماندهای نفتی، رویکردی ملموس و مقرون به صرفه را برای رفع این نیاز ارائه می‌دهد و مزایای عمده‌ای را برای شهروندان، جوامع و محیط‌زیست به ارمغان می‌آورد. با این حال، حتی زمانی که کارگیل تاسیسات جدید خود را افتتاح می‌کند، این شرکت به تلاش خود برای ارائه راه‌حل‌های کاهش کربن در بخش انرژی ادامه می‌دهد.

فیلیپا پورسر، رئیس تجارت زنجیره تامین کشاورزی شرکت کارگیل در منطقه اروپا خاورمیانه و آفریقا (EMEA) گفت: سوخت‌های زیستی یک گام در مسیر هستند، نه خود هدف نهایی. وی در ادامه افزود: هیچ راه‌حل واحدی در این خصوص وجود ندارد که به چالش انرژی کنونی جهان رسیدگی کند. به همین دلیل است که ما همچنان به سرمایه‌گذاری و حمایت از طیف وسیعی از راه‌حل‌ها ادامه می‌دهیم و به نوآوری در فناوری‌های سبزتر ادامه خواهیم داد. سرمایه‌گذاری ۱۵۰‌میلیون دلاری کارگیل در کارخانه موجود دانه‌های روغنی و بیودیزل گنت، اولین تلاش این شرکت در تولید پیشرفته بیودیزل است. تاسیسات جدید تنها با استفاده از روغن‌‌‌های پسماند به‌‌‌عنوان مواد اولیه، تا ۱۱۵‌هزار تن در سال سوخت زیستی تولید می‌کنند و ۲۰ شغل جدید مستقیم و ۶۰ شغل غیرمستقیم را برای جامعه محلی به ارمغان می‌آورد.

شرکت کارگیل در سال ۱۸۶۵ بنا نهاده شد و اکنون از لحاظ میزان درآمد، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت خصوصی جهان شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر راه‌‌‌حل‌‌‌های تجدیدپذیر با کارآیی بالا را برای مشتریان خود در بیش از ده‌‌‌ها صنعت، از مصالح ساختمانی، زیبایی و مراقبت شخصی گرفته تا تولید برق و مواد شیمیایی عملکردی مانند فوم‌‌‌ها، موم شمع و روان‌‌‌کننده‌‌‌ها ارائه می‌کند. همچنین شیوه‌‌‌های کشاورزی پایدار و مسوولانه را در تولید مواد اولیه مورد استفاده برای این راه‌‌‌حل‌‌‌های مبتنی بر زیست تشویق می‌کند.

حدود ۱۵۵‌هزار کارمند کارگیل در ۷۰ کشور بی‌وقفه کار می‌کنند تا به هدف خود در تغذیه جهان به روشی ایمن، مسوولانه و پایدار دست یابند. این شرکت هر روز کشاورزان را با بازارها، مشتریان را با مواد اولیه، و مردم و حیوانات را با مواد غذایی که برای رشد به آن نیاز دارند متصل می‌کند. کارگیل حدود ۱۵۶ سال تجربه را با فناوری‌‌‌ها و بینش‌‌‌های جدید ترکیب کرده تا به عنوان یک شریک قابل اعتماد برای مشتریان غذایی، کشاورزی، مالی و صنعتی در بیش از ۱۲۵ کشور خدمت کنند.