مجید قاقازانی، مدیر بازاریابی این شرکت ضمن اشاره به چهارسالگی خودرو ۴۵ و کارنامه موفقیت‌‌های این پلتفرم و اثراتی که در بازار خودروهای دست دوم داشته است، گفت: «بازار خودروهای دست دوم در جهان به سرعت در حال رشد است. این رشد به قدری است که چین با داشتن مقام اول در این زمینه با ثبت ۳۰۰ میلیون خودروی دست دوم، به دنبال راه‌هایی برای صادرات این خودروها به کشورهای دیگر است. این کشور از سال ۲۰۱۹ اجازه صادرات خودروهای دست دوم به ۱۰ کشور را صادر کرد و شرکت‌‌های چینی در این مدت توانستند بیش از ۳۰۰ خودروی دست دوم را به کشورهای مختلف، از جمله روسیه، صادر کنند.»

اهمیت بازار خودروهای دست دوم باعث شده است که کشورهای صنعتی با حمایت از استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌‌های فعال در این بازار، تلاش کنند این بازار را هر چه بیشتر قانونمند کرده و از ظرفیت‌‌های عظیم آن در جهت شکوفایی اقتصادی بهره‌‌برداری کنند.

به گفته قاقازانی تجربه جهانی به ما نشان داده است خرید و فروش در محصولات تخصصی مانند خودرو در مدل پلتفرمی جوابگو نیست و نیاز به عبور از CLASSIFIED‌‌ها و پلتفرم‌‌های مشتری به مشتری (C۲C) در رسیدن به مدل خدمات تخصصی فروش خودرو و VERTICAL‌‌ها مانند خودرو ۴۵ داریم.

او در این باره اشاره کرد: «در موارد زیادی روی ساختار پلتفرمی ما مشاهده می‌کنیم که یک خودرو چند بار با قیمت‌‌های مختلف آگهی شده است. براساس بررسی‌‌های ما تا ۳۰ درصد آگهی‌‌ها روی وب‌سایت‌‌های پلتفرمی به این نحو هستند. اما در مدل ما (خودرو ۴۵) این موضوع امکان‌ناپذیر است و مدلB ۲C خودرو ۴۵ عملا برای ساماندهی بازار خودرو و شفافیت واقعی قیمت بهترین گزینه خواهد بود.»

این کارشناس ارشد بازار خودرو با تصریح بر این نکته که نفوذ اینترنت و افزایش ظرفیت‌‌های گوشی‌‌های هوشمند به این مساله کمک شایانی کرده، اضافه کرد: «این بازار در حال حاضر برای اقتصاد‌‌های در حال رشد، بسیار جذاب شده و پلتفرم‌‌های واسط که به صورت رسمی‌‌ فعالیت می‌کنند به سرعت در حال رشد هستند که خودرو ۴۵ را می‌توان نزدیک‌‌ترین پلتفرم ایرانی از نظر استانداردهای جهانی این بازار به شمار آورد و آینده بازار خرید و فروش خودرو از پلتفرمی به سمت فروش تخصصی خودرو تغییر پیدا کرده است.»

وی در ادامه گفت: «این مساله به قدری اهمیت یافته است که مدتی است برند‌‌هایی مانند تویوتا، بی‌ام‌و  و... به خرید و فروش خودروی دست دوم روی آورده و حتی برند‌‌های بزرگی که در زمینه Original Equipment Manufacturer یا OEM فعالیت می‌کنند، با حمایت از استارت‌آپ‌‌های نوظهوری مانند Heycar به این حوزه علاقه نشان داده‌اند که فولکس واگن و دایملر، از جمله این برندها هستند.»

احسان گایینی، مدیر فروش خودرو ۴۵ نیز با طرح این مساله که پلتفرم خودرو ۴۵ استانداردترین نمونه این بازار نوظهور و این پدیده اقتصادی جهانی است، تصریح کرد: «شفاف کردن بازار خودروهای دست دوم و قانونمند کردن این بازار بزرگ، علاوه بر به حداقل رساندن خسارت‌‌های معامله‌گران (خریدار و فروشنده) و کم کردن افراد ضرر‌دیده در جامعه، به لحاظ حقوقی، جامعه‌شناختی و سیاسی نیز بار بزرگی را از دوش سیستم مدیریتی کشور برمی‌‌دارد و دستاوردهای خودرو ۴۵ در این چهار سال و آمار و اطلاعات موجود به خوبی نشان‌دهنده این مساله است.»

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست گفت: «بررسی‌‌های کارشناسانه چالش‌‌های حقوقی و قانونی و انباشت پرونده‌های قضایی مرتبط با معاملات خودروهای دست دوم در ایران و تلاش برای ارائه راه‌حل‌‌های برون‌رفت، از جمله مسائلی است که کارشناسان این حوزه باید در تعامل با پلتفرم‌‌های استاندارد و قانونی ایرانی مانند خودرو ۴۵ درصدد رفع آن برآیند. چرا که مطالعات جهانی نشان می‌دهد علت رشد بازار خودروهای دست دوم ایجاد پلتفرم‌‌ها و مجموعه‌های رسمی برای بازرسی و کنترل کیفیت و وضعیت این خودروهاست. این مساله در کشورهای درحال توسعه باعث اعتماد مردم به این بازار شده است.»

این کارشناس ارشد بازار خودرو با تصریح بر این نکته که نفوذ اینترنت و افزایش ظرفیت‌‌های گوشی‌‌های هوشمند به این مساله کمک شایانی کرده است، اضافه کرد: «این بازار در حال حاضر برای اقتصاد‌‌های در حال رشد، بسیار جذاب شده و پلتفرم‌‌های واسط که به صورت رسمی‌‌ فعالیت می‌کنند به سرعت در حال رشد هستند که خودرو ۴۵ را می‌توان نزدیک‌‌ترین پلتفرم ایرانی از نظر استانداردهای جهانی این بازار به شمار آورد.»

وی در پایان یادآور شد: «به گزارش تحلیلی منتشر شده توسط پلتفرم آنلاین OLX انتظار می‌‌رود تا سال ۲۰۲۳ بازار خودروهای دست دوم به ۲۵ میلیارد دلار برسد. به این خاطر خودرو ۴۵ تلاش می‌کند با کاهش زمان معامله به کمترین حد ممکن، استفاده از به‌‌روزترین تکنولوژی‌‌های دنیا، بهره‌‌گیری از متد روز بازار، تجربه معامله و... به عنوان مزایای رقابتی خود، روز به روز، کار خود را توسعه دهد.»