برنامه‌ریزی گلرنگ برای پیوستن به ۵۰۰ شرکت برتر جهان

رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی گلرنگ با بیان این مطلب که گروه صنعتی گلرنگ در حال برنامه‌ریزی برای پیوستن به یکی از ۵۰۰ شرکت برتر جهان است، ادامه داد: امیدواریم این شجره طیبه که امروز بنیان نهاده می‌شود بتواند در آینده نه‌چندان دور به عنوان یکی از مراکز مطرح در ساخت رهبران کسب‌وکار کشور به بهترین نحو ممکن تجلی پیدا کند و بتواند در افزایش  GDP و افزایش بهره‌وری در سطح کشور تاثیرات بسزایی داشته باشد و الگویی باشد که دیگران هم بتوانند از آن به‌خوبی استفاده کنند.

در بخش دیگری از این مراسم سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در رشته مدیریت، این است که علاوه بر تلاش‌های علمی که در جای خود بسیار ارزشمند است، در بخش عملی هم قوی عمل کنیم و تئوری و عمل با هم آمیخته باشند. امروز شاهد تاسیس مرکزی هستیم که می‌تواند این دغدغه قدیمی را برطرف کند.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار ا‌‌ن‌شاءالله به گونه‌ای عمل خواهد کرد که در گام نخست، استعدادیابی رهبران کسب‌وکارهای کارآفرینانه را شاهد باشیم و سپس آزمایشگاهی باشد که افراد مستعد بتوانند جنبه‌ رهبری خود را در یک فضای مطمئن به آزمون بگذارند.  طاهر روشندل‌اربطانی، رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: رخدادی که امروز شاهدش خواهیم بود می‌تواند آغازگر تحولی شگرف در پیوند صنعت و دانشگاه باشد که حلقه مفقوده‌ای در زمینه پیشرفت و توسعه است.

ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ادامه داد: امیدواریم در سایه چنین برنامه‌هایی، همبستگی و هم‌افزایی بین صنعت و دانشگاه بیشتر شود و از برکات آن جامعه ما بهره‌مند شود. در ادامه این برنامه در زمینه تاسیس مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار استاد محمد‌کریم فضلی، با حمایت گروه صنعتی گلرنگ، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه تهران و گروه صنعتی گلرنگ امضا شد. این تفاهم‌نامه به امضای مهدی فضلی، رئیس هیات‌مدیره و مدیر عامل گروه صنعتی گلرنگ و سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران رسید. کلنگ‌زنی مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و صرف افطار پایان‌بخش این مراسم بود. مرکز توسعه رهبران کسب‌وکار سه هدف عمده دارد: به طور اختصاصی برای گروه صنعتی گلرنگ مجموعه‌ای از مدیران شایسته با مهارت‌های رهبری همه‌جانبه پرورش دهد، مدیران آینده شرکت‌های ایران را تربیت کرده و رشد دهد، به نحوی که سازمان‌ها با اطمینان از کیفیت، مدیران خود را از دانش‌آموختگان این مرکز انتخاب کنند و به مدیران کنونی و اعضای هیات‌مدیره دستگاه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌ها، خدمات آموزشی و بینش‌افزایی و مهارت‌افزایی ارائه دهد.