به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از فاکس بیزینس، نیسان قبلا تولید مدل‌های داتسون را در اندونزی و روسیه در سال ۲۰۲۰ متوقف کرده بود و اکنون تولید Redi-Go را در کارخانه خود در چنای هند متوقف کرده است. داتسون ردی-گو را می‌توان از آن‌گونه خودروهایی دانست که با توجه به مقتضیات بازار هند خلق و آفریده شدند. این سوپر‌مینی بلند اما جذاب و خوش‌تراش که در برخی منابع از آن با نام کراس‌اوور هم یاد می‌شود، نخستین بار، سال ۲۰۱۴ میلادی و به فرم یک کانسپت به نمایش درآمد اما نسخه تولیدی آن، چندی بعد، یعنی در چهاردهمین روز از ماه آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو بر مبنای پلتفرم مقیاس‌پذیر خانواده رنو- نیسان تکوین و توسعه یافته است. آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که فروش برند داتسون از رکورد ۸۷۳۰۰ در سال ۲۰۱۶ به تنها ۶۴۰۰ در سال گذشته کاهش یافته است. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: به عنوان بخشی از استراتژی تحول جهانی نیسان، این شرکت بر مدل‌ها و بخش‌های اصلی تمرکز دارد که بیشترین سود را برای مشتریان، شرکای فروشنده و تجارت آن به ارمغان می‌آورد.

نیسان در اصل از اوایل دهه ۱۹۳۰ تا ۱۹۸۶ خودروهای سواری را تحت برند داتسون می‌فروخت. در حقیقت این برند، نسل بعدی از خودروی موتوری DAT قبلی این خودروساز بود و در ابتدا به صورت Datson (پسر دات) نوشته می‌شد که به گفته نیسان، بعدها این املا به Datsun تغییر یافته است زیرا «son» در ژاپنی به معنای «از دست دادن» است و «sun» به معنی «تداعی روشن‌تر» است. نیسان به فروش موجودی باقی‌مانده خودروهای داتسون و ارائه خدمات کامل برای آنها ادامه خواهد داد، زیرا آنها قطعات را با سایر مدل‌های نیسان به اشتراک می‌گذارند.

ریشه تاسیس داتسون به ۱۹۱۱ برمی‌گردد که بعد از شرکت دایهاتسو، قدیمی‌ترین خودروساز ژاپن است. بعدها این شرکت با ادغام چند شرکت کوچک در سال ۱۹۳۳ به نیسان تبدیل شد و نیسان تا سال ۱۹۸۶ محصولات خود را با دو نام تجاری داتسون و نیسان عرضه می‌کرد. در فاصله سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۸۶ خودروهای تولید شده توسط داتسون، از طریق شبکه فروش و نمایندگی‌های نیسان، صادر یا توزیع می‌شد. در سال ۱۹۸۶ مدیریت وقت نیسان، تصمیم گرفت فعالیت برند داتسون را متوقف کند. سپس در سال ۲۰۱۳ مدیرعامل فعلی نیسان، کارلوس گون اقدام به سازماندهی مجدد برند داتسون به‌منظور تولید خودروهای کلاس ارزان‌قیمت برای بازارهای در حال ظهور کرد. بعدها در سال ۱۹۳۳ یوشیسوکه آیکاوا بنیان‌گذار شرکت نیسان، داتسون را خریداری کرد. داتسون بیشتر به‌خاطر مدل‌های داتسون اسپورتس و داتسون ۵۱۰ شناخته شده‌ است.