شهردار بیروت روز چهاشنبه اوضاع این شهر را به دنبال انفجار روز گذشته در این شهر تراژیک خواند و گفت خسارت وارد آمده به بیروت، میلیاردها دلار تخمین زده شده است.

«جمال عیتانی» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه گفت: وضعیت شهر بیروت پس از انفجاری که دیروز در بندر این شهر رخ داد بسیار غم انگیز است، خرابی‌ها بسیار زیاد و مافوق تصور انسان است.

وی تاکید کرد: شهرداری بیروت به همه کسانی که خانه‌هایشان در این حادثه آسیب دیده است، پناه می‌دهد و احتمالا آنها در برخی از ساختمان‌های خالی و بلا استفاده بیروت اسکان داده شوند.

شهردار بیروت دود ناشی از انقجار را برای سلامت جان شهروندان خطرناک خواند و گفت: یک مرکز مطالعات مامور شناسایی میزان آلودگی و زیان‌های آن شده است.

عیتانی گفت که همه پیمانکاران در لبنان ماشین آلات خود را برای آواربرداری و جستجوی مفقودین در بندر در اختیار شهرداری قرار داده اند و تاکنون حتی ۱۰ نفر از نیروهای آتش‌نشان هم مفقود هستند که جستجو برای یافتن مکان آنها ادامه دارد.

یک انفجار مهیب عصر روز سه شنبه در بندر بیروت رخ داد که تا کنون بیش از ۱۱۳ کشته و چهار هزار زخمی و ده‌ها مفقود بر جای گذاشته است.

استاندار بیروت هم امروز از آوارگی ۳۰۰ هزار نفر بر اثر انفجار خبر داد و گفت  انفجار بندر بیروت مثل انفجار یک بمب اتم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.