در این مراسم رئیس هیات‌مدیره شرکت آلومینیوم المهدی ضمن اشاره به دوران پر‌فرازونشیب این شرکت از ابتدای تاسیس تاکنون، ورود مپنا را سبب رونق این کارخانه عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون قریب به ۴۰ ماه از آن روز می‌گذرد و همه‌ ارکان آلومینیوم المهدی با فعالیت شبانه‌روزی و مدیریت صحیح بحران را پشت‌سر گذاشتند و شرکت را به نقطه‌ قابل قبولی رساندند.

محمدرضا موثقی‌نیا تولید  حداکثری و کیفی را از ویژگی‌های یک کارخانه متعالی خواند و اضافه کرد: تولیدات المهدی باید در سطح استانداردهای بین‌المللی باشد و با پیروی از اصول فروش هوشمند و با پایش قیمت‌ها در بازارهای داخلی و خارجی، عرضه و صادرات خود را مدیریت کند.

وی در ادامه بر توسعه‌ زیرساخت‌ها تاکید و اظهار کرد: زنجیره تولید همگام با فناوری روز و با نگاهی به آینده باید توسعه یابد و برای رسیدن به بهره‌وری و سوددهی بیشتر نیازمند همراهی و تلاش روزافزون کارکنان هستیم.

رئیس هیات‌مدیره شرکت آلومینیوم المهدی پرهیز از حواشی را عنصری کلیدی خواند و بیان کرد: از همه می‌خواهم که در نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها و تجهیزات دقت لازم را داشته باشند و تمرکز خود را به کار بهره‌ورانه معطوف سازند.

سپس محمدرضا قاسمی، مدیرعامل جدید شرکت آلومینیوم ضمن اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر گروه مپنا در کشور و منطقه گفت: مپنا در برخی حوزه‌های عملیاتی در سطح جهانی است و در شاخص‌های بین‌المللی در رتبه‌های بالایی قرار دارد، امیدواریم بتوانیم توسعه و رشد شرکت آلومینیوم المهدی را در سال‌های آینده سرعت بخشیم. قاسمی نیروی انسانی را ارزشمندترین ثروت و دارایی هر مجموعه خواند و تصریح کرد: یک مجموعه اقتصادی و صنعتی بدون نیروهای متخصص، مخلص، صادق، دلسوز، متعهد، پویا و با تفکر خلاق هرگز نمی‌تواند به مقاصد خود برسد، بنابراین رکن اصلی المهدی ارتقای کارکنان در تمامی سطوح‌ شغلی است.

وی بر بهبود معیشت و رضایتمندی کارکنان تاکید و اظهار کرد: حرکت به سمت تعالی سازمانی، افزایش بهره‌وری، بهبود شاخص‌ها در کیفیت و کمیت و استفاده بهینه از منابع سازمان به انتفاع همه‌جانبه‌ سهامداران و همچنین اجتماع منجر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار در المهدی سبب ارتقای شاخص‌های اجتماعی منطقه می‌شود و سطح جامعه را در ابعاد مختلف ارتقا خواهد داد.