باتری‌های اولتیوم جدید جنرال موتورز در صنعت خودرو منحصربه‌فرد هستند زیرا سلول‌هایی با قالب‌بندی بزرگ و کیسه‌ای دارند که می‌توان آنها را به صورت عمودی یا افقی در داخل بسته باتری قرار داد. این ویژگی به مهندسان اجازه می‌دهد تا ذخیره انرژی باتری و چیدمان را برای طراحی هر خودرو بهینه کنند. گزینه‌های انرژی اولتیوم بین ۵۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت است که می‌تواند برد تخمینی خودرو را تا ۴۰۰ مایل یا بیشتر با شارژ کامل با شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت به کمتر از ۳ ثانیه برساند. موتورهایی که در داخل طراحی شده‌اند از مدل‌های دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب، دیفرانسیل متحرک و عملکرد تمام چرخ محرک پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، مقامات دو شرکت می‌گویند، انتظار می‌رود این پیوند میلیون‌ها خودروی برقی ارزان‌تر، از جمله خودروهای کراس اوور کامپکت محبوب را از سال ۲۰۲۷ روانه بازار کند. مری بارا رئیس و مدیر عامل جنرال موتورز در بیانیه‌ای اظهار کرد: جنرال موتورز و هوندا بهترین فناوری، طراحی و استراتژی‌های تولید ما را برای ارائه خودروهای برقی مقرون به صرفه و مطلوب در مقیاس جهانی به اشتراک خواهند گذاشت که محصولات مشترک روانه بازارهای کلیدی ما از جمله در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و چین خواهند شد.

کارشناسان معتقد هستند تولید خودروهای برقی مقرون به صرفه برای پذیرش انبوه فناوری‌های نوظهور بسیار مهم هستند. در حالی که محبوبیت خودروهای برقی رو به افزایش است، اما کماکان قیمت آنها متناسب با بودجه خریداران خودروهای لوکس است. کن موریس، معاون اجرایی برنامه‌های خودروهای الکتریکی و خودران و بخش پیل‌های سوختی جنرال موتورز، طی تماسی صبح روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: انتظار می‌رود خودروهای توسعه‌یافته GM-Honda زیر ۳۰ هزار دلار قیمت داشته باشند.

این در حالی است که مقامات هر دو شرکت از افشای شرایط مالی مشارکت جدید خودداری کردند، که منجر به تولید خودروهایی برای هر دو برند هوندا و جنرال موتورز خواهد شد. این خودروسازان همچنین گفتند در آینده درباره فرصت‌های همکاری در زمینه فناوری باتری‌های برقی، برای کاهش بیشتر هزینه‌های برقی‌سازی، بهبود عملکرد و پایداری خودروهای آینده بحث خواهند کرد و طرح‌هایی را نیز ارائه خواهند کرد.

همچنین هر دو خودروساز در حال کار روی توسعه باتری‌های نسل بعدی، از جمله باتری‌های حالت جامد هستند. این باتری‌ها می‌توانند سبک‌تر و با چگالی انرژی بیشتری باشند و برد بیشتری را با هزینه کمتر نسبت به خودروهای برقی امروزی دارای باتری‌های لیتیوم یونی فراهم کنند. باتری‌ حالت جامد همان‌طور که از نامش پیدا است، الکترولیت مایع سنگین موجود در باتری‌های لیتیوم یونی را حذف می‌کند. جایگزین آن الکترولیت جامدی است که می‌‌تواند به شکل شیشه، سرامیک یا مواد دیگر باشد. ساختار کلی باتری حالت جامد کاملا مشابه ساختار باتری‌های لیتیوم یون است، با این تفاوت که نیازی به الکترولیت مایع ندارند و چنین باتری‌هایی می‌توانند بسیار متراکم و جمع‌وجور باشند. باتری‌های حالت جامد بدون غوطه‌وری عمیق در کارهای داخلی خود، انرژی‌شان را صرف می‌کنند و دقیقا شبیه باتری‌های لیتیوم یون سنتی دوباره شارژ می‌شوند.

توشیهیرو میبه، رئیس و مدیر عامل هوندا در بیانیه‌ای گفت: هوندا و جنرال موتورز برای همکاری در خصوص استفاده از فناوری موفق ما در راستای دستیابی به فروش چشمگیر خودروهای الکتریکی عزمی ‌استوار خواهند داشت. جنرال موتورز قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ قادر به تولید و فروش حدود ۲ میلیون خودروی برقی در سراسر جهان باشد. هوندا، شرکتی پیشرو در تولید خودروهای کم‌مصرف، تا حد زیادی بر خودروهای هیبریدی تمرکز کرده است، اما به دنبال ارائه مدل‌های تمام الکتریکی بیشتری در سبد محصولات خود است.

مشارکت جدید روابط بین دو شرکت را در مورد وسایل نقلیه تمام‌الکتریکی و خودران عمیق‌تر می‌کند. این در حالی است که هوندا قبلا ۷۵۰ میلیون دلار در کروز، واحد خودروهای خودران جنرال موتورز سرمایه‌گذاری کرده بود و جنرال موتورز نیز برای مدل‌های سال ۲۰۲۴  هوندا دو خودروی برقی تولید خواهد کرد. این دو خودرو از فناوری باتری اولتیوم اختصاصی جنرال موتورز برخوردار خواهند بود، اما طرح‌های آنها منحصر به  هوندا خواهد بود و به طور کلی پلت‌فرم این خودروها برای پشتیبانی از شخصیت رانندگی هوندا طراحی خواهد شد.   این شرکت‌ها همچنین اعلام کردند در زمینه ماژول‌های باتری و خودروهای سلول سوختی همکاری‌هایی داشته‌اند. ریک شوستک، معاون اجرایی شرکت هوندا در آمریکا، به خبرنگاران گفت هوندا همچنان قصد دارد فناوری خودروهای برقی خود را توسعه دهد و پس از عرضه دو خودروی الکتریکی ساخت GM در سال ۲۰۲۴، ساخت خودروهای الکتریکی خود را آغاز کند.  هوندا و جنرال موتورز در زمینه تولید پیل سوختی هیدروژنی و خودروهای الکتریکی نیز شراکت داشته‌اند. اوایل سال گذشته آنها اعلام کردند جنرال موتورز یک شاسی بلند هوندا و یک شاسی بلند آکورا را با استفاده از معماری خودروهای الکتریکی با برند اولتیوم و سیستم باتری خود می‌سازد. این شرکت گفت این شاسی بلند هوندا Prologue نامیده می‌شود و هر دو SUV دارای بدنه، فضای داخلی و ویژگی‌های رانندگی طراحی شده توسط هوندا خواهند بود، اما پس از این دو، هوندا قصد دارد مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی تولید خود را بسازد، اگرچه مشخص نکرده است که آیا در آنها از قطعات GM استفاده خواهد کرد یا خیر.