به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، در اوایل این هفته، این شرکت چندصد ساله اعلام کرد: با وجود اینکه لویدز نمایندگان بسیاری در سراسر جهان دارد، فعالیت‌‌های ما در روسیه و بلاروس کمتر از یک درصد از تجارت ما را تشکیل می‌دهد. با این حال، ما می‌دانیم که دنیا آنقدر به هم متصل است که هیچ یک از ما نمی‌توانیم در برابر بحران‌های جهانی در حاشیه امن قرار بگیریم و صنعت بیمه بیش از حد در اقتصاد جهانی تنیده شده که به‌طور حتم فعالیت‌های ما نیز تحت تاثیر این جنگ قرار خواهند گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: بنابراین، ما به استقرار تخصص، منابع و شبکه‌های خود که حوزه‌های حیاتی مانند سایبری، هوا فضا و خطرات سیاسی را پوشش می‌دهند، برای کمک به ارائه یک رژیم تحریمی موثر علیه دارایی‌‌های روسیه، ادامه خواهیم داد. ما به گفت‌وگوهای مکرری که از زمان آغاز مناقشه با بریتانیا و نهادهای تنظیم‌کننده بین‌المللی داشته‌‌ایم، ادامه می‌‌دهیم و اطمینان می‌دهیم که با این نهادها همراه خواهیم بود، زیرا آنها به دقت درباره اینکه تحریم‌ها چگونه می‌توانند بیشترین تاثیر را داشته باشند، تمرکز خواهند داشت.

در همین حال، گرت هاراهان، رئیس بخش هوانوردی جهانی شرکت مارش معتقد است شکست در بازیابی هواپیماهای سرگردان می‌تواند به معنای خسارت ۵ میلیارد دلاری بیمه‌‌ای باشد که احتمالا بزرگ‌ترین خسارت هوانوردی تاریخ خواهد بود. او پیشنهاد کرد که اگر شدت جنگ بیشتر شود، ممکن است یک راه‌حل عمومی و خصوصی برای رسیدگی به خسارات مورد بررسی قرار گیرد. کارولین واگستاف، مدیر اجرایی گروه بازار لندن، به نقل از فایننشال تایمز، گفت: موج اثرات این وضعیت وحشتناک در آینده به‌طور گسترده احساس خواهد شد. خسارات بیمه‌ای احتمالا در سراسر این صنعت قابل توجه خواهد بود و بازار در تلاش است تا دامنه و مقیاس آنها را درک کند.

از طرف دیگر حرف Z که گروه بیمه زوریخ از آن به عنوان لوگوی خود استفاده می‌کند و اخیرا به معنای حمایت از ولادیمیر پوتین، رئیس‌‌جمهور روسیه و حمله او به اوکراین تلقی می‌شود، باعث شده که این بیمه‌‌گر در این مدت لوگوی تجاری خود را تغییر دهد تا از تصورات نادرست جلوگیری کند. گروه بیمه زوریخ بزرگ‌ترین شرکت بیمه سوئیسی است که در سال ۲۰۱۸ در فهرست جهانی فوربس ۲۰۰۰ در رتبه ۷۹ از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های جهان قرار داشت. شرکت بیمه زوریخ در سال ۱۸۷۲ تاسیس شد و هم‌‌اکنون خدمات خود را در ۱۷۰ کشور جهان عرضه می‌کنند.

گروه بیمه زوریخ در این خصوص اظهار کرد: ما به‌طور موقت استفاده از حرف Z را از کانال‌‌های اجتماعی حذف می‌کنیم، جایی که این نماد به صورت مجزا ظاهر می‌شود و ممکن است اشتباه تعبیر شود. ما وضعیت را از نزدیک زیرنظر داریم و در صورت لزوم اقدامات بعدی را انجام خواهیم داد. برند زوریخ ۱۵۰ سال است که وجود دارد. این یک برند قابل اعتماد است و ما توانایی خود را در تغییر و پاسخ به چالش‌ها در طول زمان ثابت کرده‌ایم. به گزارش رویترز این حرف نه تنها روی خودروهای ارتش روسیه، بلکه حتی روی پیراهن‌‌های هواداران نیز دیده می‌شود که در راهپیمایی‌های طرفدار کرملین به نمایش گذاشته شده است. یک ماه پیش، این شرکت سوئیسی اعلام کرد: گروه بیمه زوریخ تجاوزات دولت روسیه به اوکراین، رنج انسانی که این کشور تحمل می‌کند و تهدید گسترده‌‌تری  را که برای دموکراسی و آزادی در منطقه ایجاد می‌کند محکوم می‌کند.

همچنین گروه بیمه AXA، اخیرا تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای انسانی ویرانگر آن را محکوم و اعلام کرد که در واکنش به این حمله اقداماتی را انجام داده است. آکسا شرکت بیمه فرانسوی است که انواع خدمات بیمه را در سراسر جهان ارائه می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌‌های بیمه جهان محسوب می‌شود. دفتر مرکزی بیمه آکسا در شهر پاریس قرار دارد. در یک به روز‌رسانی گزارش اقدامات، این بیمه‌گر اعلام کرد: از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، آکسا تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه را به‌طور کامل اجرا کرده است. ما همچنین تعهدات جدید بیمه‌ای و تمام تمدیدها را با توجه به دارایی‌های متعلق به روسیه واقع در این کشور و پذیره‌نویسی بیمه اتکایی جدید و تمام تمدیدهای بیمه اتکایی بیمه‌گران روسی را متوقف کرده‌ایم. این شرکت بیمه همچنین اعلام کرده تمام سرمایه‌گذاری‌های جدید روی دارایی‌های خود در روسیه را متوقف کرده است. در ادامه بیانیه این شرکت آمده که با توجه به سرمایه‌گذاری مالی آکسا در Reso Garantia، یک شرکت بیمه روسی، آکسا هیچ کنترل عملیاتی یا مدیریتی بر این شرکت ندارد و تصمیم گرفته تا مدیران خود را از هیات‌مدیره آن برکنار کند. علاوه بر این، آکسا از تلاش‌های طرفداران اوکراین حمایت می‌کند. این شرکت به عنوان یک سازمان با سنت همبستگی انسانی، ابتکارات متعددی را برای حمایت از بحران انسانی ناشی از جنگ انجام داده است. آکسا اخیرا کمک مالی ۶ میلیون یورویی به سازمان‌های غیردولتی فعال در اوکراین و کشورهای همسایه را اعلام کرد که در راستای حمایت از افراد غیر نظامی و پناهندگان صورت پذیرفت. ازطرف دیگر برنامه AXA Hearts in Action، به عنوان یک ابتکار داوطلبانه بشردوستانه جهانی در بین کارمندان آکسا، پروژه‌های محلی متعددی را آغاز کرده که با کمک مالی گروهی پشتیبانی می‌شوند. آکسا فعالانه در حال بررسی چگونگی کمک بیشتر به پناهندگان اوکراینی است.

شرکت AM Best نیز اعلام کرده تمامی فعالیت‌‌های تجاری مشتریان خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده و تمامی رتبه‌‌بندی‌‌های اعتباری شرکت‌‌های بیمه (اتکایی) مستقر در روسیه را مشروط به تحریم‌های اعمال‌‌شده توسط اتحادیه اروپا (EU) و پیش از مهلت تعیین‌شده در ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ اتحادیه اروپا لغو کرده است. علاوه بر این، AM Best ارائه و توزیع مجدد کلیه محصولات و خدمات خود به مشتریان در روسیه را با اثرگذاری فوری خاتمه داده است. این غول رتبه‌بندی اعتباری در بیش از ۱۰۰ کشور تجارت می‌کند.