به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یونهاپ، هیوندای موتور با سازماندهی مجدد شرکت‌های وابسته خود و تعیین جهت کسب و کار خودروهای دست دوم، ورودش را به این تجارت سرعت می‌بخشد. این شرکت در ماه ژانویه، ثبت‌نام تجاری جدید خود را برای فروش خودروهای کارکرده در شهر یونگین، استان گیونگی-دو تکمیل کرد. شرکت وابسته هیوندای موتور یعنی کیا نیز برای ثبت کسب و کار خودروهای دست دوم در شهر جونگئوپ، استان جوللا شمالی درخواست داده است.

اگرچه موانع عمده‌‌ای که مانع ورود شرکت‌‌ها به بازار خودروهای کارکرده می‌شد به تدریج کمرنگ شده‌‌اند، اما ورود سریع به این تجارت کماکان دشوار است زیرا نهاد دولتی شرکت‌‌های کوچک و متوسط و استارت‌آپ‌‌های کره جنوبی توصیه‌‌ای مبنی بر توقف موقت راه‌‌اندازی کسب‌‌وکارهای مرتبط با این تجارت و ثبت درخواست ورود به صنعت خودرو‌های دست دوم را در ماه ژانویه صادر کرد. این قانون براساس تصمیم کمیته تعدیل کسب و کارها و درخواست از دولت برای مداخله برای جلوگیری از ورود شرکت‌های بزرگ به بازار صورت پذیرفت. مسوول یکی از خودروسازان بزرگ کره‌ای که از ذکر نامش خودداری کرد، در این خصوص اظهار کرد: ورود خودروسازان بزرگ به صنعت خودروهای دست دوم تنها پس از اعلام نتایج کمیته تعدیل کسب و کار مجاز خواهد بود.

همچنین سانگ یانگ موتور نیز اعلام کرد قصد دارد در اسرع وقت تجارت خودروهای دست دوم خود را راه‌اندازی کند، این در حالی است که این خودروساز در حال گذراندن فرآیند بازسازی شرکتی است که این امر می‌تواند تاریخ آن را به تاخیر بیندازد. یکی از مقامات سانگ یانگ گفت: ما قصد داریم وارد تجارت خودروهای دست دوم شویم، اما ابتدا باید مشکلات مربوط به ادغام و تملیک خود را حل کنیم. از طرف دیگر جنرال موتورز و رنو کره نیز در حال بررسی طرح‌های تجاری برای ورود به بازار خودروهای دست دوم هستند.

سایر شرکت‌های غیر مرتبط با صنعت خودرو نیز به دنبال ورود به بازار خودروهای دست دوم هستند. شرکت LotteRental که یک شرکت خودروسازی است که خدمات کرایه اتومبیل را ارائه می‌دهد، اعلام کرد قصد دارد در نیمه دوم سال جاری وارد بازار B۲C خودروهای دست دوم شود. لوته رنتال شرکت پیشرو در اجاره خودرو در کره جنوبی است و در حال حاضر دارای یک سرویس مناقصه خودروهای دست دوم به نام Lotte Auto Auction است. این شرکت اعلام کرد که تصمیم گرفته تجارت آنلاین خودروهای شخصی خود را گسترش دهد.

یکی از مقامات شرکت لوته رنتال خاطرنشان کرد ما در حال حاضر خودروهای دست دوم را فقط از طریق مزایده B۲B از طریق شرکت وابسته خود Lotte Auto Auction می‌فروشیم که حدود ۵۰ هزار وسیله نقلیه را در سال مدیریت می‌کند. ما به دنبال ورود به بازار خودروهای دست دوم B۲C هستیم و به مشتریان این امکان را می‌دهیم که خودروی دست دوم مورد نظر خود را به صورت آنلاین و آفلاین خریداری کنند. وی بر این نکته تاکید کرد که سودآوری در بازار B۲C بهتر است، بنابراین ما انتظار افزایش سود عملیاتی را داریم.

گروه SK نیز اخیرا اعلام کرد به احتمال زیاد وارد بازار خودروهای دست دوم می‌شود و بسترهای لازم را برای این تجارت مهیا خواهد کرد. این در حالی است که بازار خودروهای کارکرده داخلی به دلیل نبود اطلاعات کافی در اختیار خریداران، به علت فروش محصولات بی‌کیفیت مورد انتقاد قرار گرفته است و فروش فریبنده و غیرمنصفانه از مشکلات مزمن این بازار است. بسیاری از مصرف‌کنندگان، قربانی تاکتیک‌های غیرصادقانه برخی از فروشندگان خودروهای دست دوم می‌شوند. با این حال، اگر شرکت‌های بزرگ وارد بازار خودروهای دست دوم شوند، انتظار می‌رود سطح شفافیت و کیفیت این بازار بهبود یابد.

نهاد نظارت بر حقوق مصرف‌کنندگان در بیانیه‌ای گفت: با تصمیم برای باز کردن بازار خودروهای دست دوم به روی خودروسازان بزرگ، شرکت‌هایی که اطلاعات شفافی درباره خودروهای دست دوم ارائه می‌دهند ممکن است در این بازار ظاهر شوند و مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی اطلاعات عملکرد خودرو و اطلاعات قیمتی را به دست آورند. همچنین با این اتفاق قابلیت اطمینان در بازار، که در آن سطح بالایی از بی‌اعتمادی به اطلاعات خودروهای دست دوم وجود دارد، افزایش خواهد یافت و دامنه انتخاب‌های مصرف‌کنندگان نیز گسترش خواهد یافت.

غول خودروسازی کره، هیوندای موتور نیز از طرح‌های تجاری خود درباره خودروهای دست دوم رونمایی و اعلام کرد خدمات متفاوتی را به مشتریان خود ارائه خواهد داد که تاکنون در بازار ارائه نشده است. هیوندای موتور قصد دارد فقط وسایل نقلیه شخصی را که کمتر از ۵ سال رانندگی کرده‌اند و کمتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر روی کیلومترشمار، مسافت طی کرده‌اند بفروشد. اما خودروهایی که این شرایط را برآورده نکنند برای فروشندگان خودروهای دست دوم به حراج گذاشته می‌شوند. خودروهای دارای گواهینامه، با چک لیستی متشکل از ۲۰۰ بخش کلیدی برای ارزیابی تحت بازرسی قرار می‌گیرند و تنها پس از گذراندن تمام قسمت‌های بازرسی به فروش می‌رسند.

همچنین هیوندای موتور قصد دارد یک پرتال اطلاعاتی یکپارچه خودروهای دست دوم را ایجاد کند که اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه قدیمی را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند و داده‌ها را در دسترس عموم قرار می‌دهد. از طریق این پرتال، خدماتی مانند اطلاعات یکپارچه درباره عملکرد و وضعیت خودروهای فرسوده، محاسبه قیمت منصفانه و غربالگری نتایج خودرو ارائه می‌شود. این شرکت قصد دارد در ابتدا در سال جاری به ۵/ ۲ درصد، سپس ۶/ ۳ درصد در سال ۲۰۲۳ و ۱/ ۵ درصد تا سال ۲۰۲۴ از بازار خودروهای دست دوم دست یابد. هدف هیوندای موتور و کیا این است که تجارت خودروهای دست دوم را در نیمه اول سال جاری یا حداکثر تا سال جاری آغاز کنند.