نمایشگاه خودروی سئول زیر سایه «گوآنگژو »

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، با این حال، شرکت‌های هیوندای موتور و کیا در بین پنج شرکتی که کارخانه‌های خودروسازی در کره دارند، تنها شرکت‌هایی هستند که در این نمایشگاه خودرو شرکت کردند. سه شرکت دیگر یعنی شرکت‌های جنرال موتورز کره، سانگ یانگ و رنو سامسونگ به آنها ملحق نشده‌اند، که به گفته منابع صنعتی مطلع این امر به دلیل عدم استفاده از مدل‌های خودروهای برقی توسط این خودروسازان است. این اتفاق برخلاف نمایشگاه سال ۲۰۱۹ است که هر پنج خودروساز محصولات مربوطه خود را در آن به نمایش گذاشتند.

این تنها نمایشگاه خودرو در کره است که توسط سازمان بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری (OICA) به رسمیت شناخته شده، اما این رویداد در سال جاری تنها موفق به جذب هفت برند خارجی شد که این هفت برند شامل مرسدس بنز، بی‌ام‌و، آئودی، مازراتی، مینی، پورشه و ایسوزو بودند. همچنین برندهای بزرگ بین‌المللی که امسال در سئول حضور ندارند عبارتند از: جنرال موتورز و فورد از ایالات متحده، فولکس واگن از آلمان و تویوتا، هوندا و نیسان از ژاپن.

به‌ویژه، گمان می‌رود که شرکت‌های ژاپنی به دلیل کاهش فروش ناشی از تحریم مصرف‌کنندگان محصولات ژاپنی در بحبوحه وخامت روابط دیپلماتیک دوجانبه، از این رویداد صرف‌نظر کرده‌اند. بر این اساس، مقیاس کلی رویداد ۲۰۲۱ نسبت به دو سال پیش بسیار کاهش یافت. این نمایشگاه خودرو در فضایی به مساحت ۲۶۳۱۰ متر مربع در سالن نمایشگاهی KINTEX در گویانگ، استان گیونگگی، با کمی‌ بیش از ۱۰۰ شرکت در حال برگزاری است.

در سال ۲۰۱۹، سئول در یک فضای ۷۹۸۵۱ متر مربعی، میزبان ۲۲۷ شرکت از جمله ۱۵ برند خارجی بود. برخی منابع صنعتی عملکرد کمتر از حد انتظار خود در رویداد سال جاری را به نمایشگاه خودروی گوانگژو چین نسبت دادند که با نمایشگاه موبیلیتی سئول در ۱۰ روز تا ۲۸ نوامبر همپوشانی داشت. این همپوشانی پس از آن رخ داد که نمایشگاه تحرک سئول چند بار به دلیل طولانی‌ شدن دوران پاندمی ‌برنامه‌ریزی و لغو شد.

این در حالی‌ است که بیش از ۷۰۰ شرکت در نمایشگاه خودروی گوانگژو با فضای نمایشگاهی ۲۲۰ هزار متر مربع حضور داشتند. در اولین نمایش جهانی ۵۴ مدل، از جمله GV۷۰، یک SUV متوسط از برند لوکس هیوندای موتور جنسیس، مورد توجه قرار گرفت. با توجه به اینکه این نمایشگاه آخرین رویداد بزرگ برای صنعت خودرو چین در سال‌جاری بود، هیجان قابل مشاهده‌ای در آن وجود داشت زیرا غرفه داران از سراسر جهان بیش از ۱۰۰۰ وسیله نقلیه را به نمایش گذاشتند که خودروهای انرژی جدید در کانون توجه قرار داشتند. در نمایشگاه خودرو گوانگژو امسال، بیش از ۲۴۰ مدل خودروهای انرژی نو حضور داشتند که ۷۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. برخی از شرکت‌ها جدیدترین خودروهای الکتریکی خود را با فناوری‌های پیشرفته، مانند باتری‌هایی با کارآیی بالا که می‌توانند با یک بار شارژ ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کنند، روانه بازار کرده‌اند.

برق‌رسانی تنها شرط‌بندی روی آینده صنعت خودرو نیست. برخی از شرکت‌ها بر این باورند که وسایل نقلیه در آینده هوشمندتر و مستقل‌تر خواهند بود و بیش از یک وسیله حمل‌ونقل برای مردم خواهند بود. درعوض، خودروهای آینده دوستدار محیط زیست و هوشمند خواهد بود که شما را به خوبی می‌شناسد.

نمایشگاه تحرک سئول تا اینجا تنها یک نمایش جهانی داشته است و آن هم رونمایی از خودروی HEV کیا Niro است. یکی از مقامات گروه هیوندای، شرکت مادر هیوندای موتور و کیا که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص اظهار کرد: برندهای خارجی بر اساس اندازه بازار کشور میزبان در مورد پیوستن به یک نمایشگاه خودرو تصمیم می‌گیرند و به نظر می‌رسد که آنها از نمایشگاه تحرک سئول صرف نظر کردند، زیرا بازار خودرو در اینجا کوچک‌تر از چین است.

اما حتی با این وجود، برخی منابع صنعتی استدلال می‌کنند که نمایشگاه تحرک سئول باید بهتر عمل می‌کرد و اشاره می‌کنند که این نمایشگاه پرچم‌دار کره در زمینه وسایل نقلیه است در حالی که رویداد گوانگژو یک رویداد درجه دوم در چین محسوب می‌شود. آنها خاطرنشان کردند که نمایشگاه‌های خودرو در پکن و شانگهای بسیار بزرگ‌تر از نمایشگاه خودروی گوانگژو هستند.

از طرف دیگر نمایشگاه تحرک سئول هفته گذشته بعد از اینکه یکی از شرکت‌های شرکت‌کننده در این رویداد خودروی خود را با یک مدل زن با لباس «لباس جنسی» به نمایش گذاشت، بحثی را بر سر استفاده از تصاویر جنسی زنانه در بازاریابی خود به راه انداخت. این نمایشگاه موتوری که در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد، در گذشته نیز درگیر اختلافات مشابهی بود و از برگزارکنندگان خواسته شد تا محیطی دلپذیرتر برای همه بازدیدکنندگان بدون در نظر گرفتن جنسیت و سن ایجاد کنند. اما یکی از انتقادهایی که همواره به صنعت خودروی کره‌جنوبی وارد می‌شود این است که کره‌ای‌ها هنوز نتوانسته‌اند در خانواده محصولات خودرویی خود، مدل‌های شاسی بلند، کامیونت و خودروهای کراس اور بیشتری را با توجه به افزایش تقاضای روزافزون بازارهای جهانی طراحی و تولید کنند. با در نظر گرفتن این نکته، در نمایشگاه امسال سئول شاهد بودیم که شرکت‌هایی مانند هیوندای و کیا از خودروهای جدید مختلفی در این رابطه رونمایی کردند.