اعتراض ساکنان شهر پوهانگ به شرکت پوسکو

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، این تصمیم چند ساعت پس از بازدید رئیس پوسکو، چون جونگ سون، از دفتر قانون‌گذار حزب قدرت مردم، نماینده کیم جونگ جائه و نماینده اصلی حزب اپوزیسیون در پوهانگ، استان گیونگ سانگ شمالی، اعلام شد. این نماینده مجلس اظهار کرد: رئیس پوسکو متعهد شد اعضای هیات‌مدیره و سهامداران خود را متقاعد کند که اساسنامه شرکت را برای جابه‌جایی هلدینگ بازنگری کنند. به گفته این قانون‌گذار، پوسکو همچنین با توجه به نگرانی ساکنان پوهانگ در مورد خروج احتمالی محققان و نخبگان با‌استعداد از شهرشان، تصمیم گرفت مرکز تحقیقاتی خود را در این شهر بندری و همچنین منطقه پایتخت راه‌اندازی کند.

به نقل از چون، پوهانگ زادگاه پوسکو است و پوسکو در حقیقت مخفف انگلیسی شرکت آهن و فولاد پوهانگ است. ما تلاش بیشتری برای هماهنگی با مقامات پوهانگ خواهیم داشت. از زمانی که پوسکو در دسامبر گذشته از طرح خود برای تاسیس یک شرکت هلدینگ در سئول رونمایی کرد، ساکنان پوهانگ به این طرح اعتراض کردند و با ابراز نگرانی در مورد خروج نیروی کار و کاهش درآمد مالیاتی، به‌رغم  انکار مستمر شرکت، نسبت به این طرح اعتراض کردند. چهار نامزد اصلی ریاست جمهوری نیز از این شرکت خواسته بودند در برنامه خود تجدید نظر کند.

به گفته مقامات صنعتی کره جنوبی در روز سه‌شنبه، انتظار می‌رود طرح پوسکو برای راه‌اندازی یک شرکت هلدینگ در سئول در ماه آینده که با اعتراضات جامعه محلی مواجه شد، تا انتخابات محلی در ماه ژوئن ادامه یابد، زیرا سیاستمداران در حال تبدیل این مناقشه به یک موضوع سیاسی برای جذب رای‌دهندگان هستند. اوایل این هفته، یک گروه ویژه به رهبری دولت محلی پوهانگ در استان گیونگ‌سانگ شمالی تهدید کرد که ۳۰ هزار نفر از ساکنان این شهر را به یک تجمع گسترده در مقابل مقر پوسکو در روز دوشنبه آینده دعوت خواهد کرد، مگر اینکه رئیس گروه پوسکو به درخواست‌ها برای تاسیس هلدینگ و ایجاد امکانات تحقیقاتی در زادگاه این شرکت و کمک‌های بیشتر به منطقه  پاسخ دهد.

از بعدازظهر سه‌شنبه گذشته، پوسکو در مورد این درخواست‌ها سکوت کرد و مجددا تاکید کرد تاسیس شرکت هلدینگ آن در سئول باعث خروج نیروی کار و کاهش درآمد مالیاتی در پوهانگ نخواهد شد. یک مقام پوسکو در این خصوص گفت: پوسکو یک شرکت خصوصی است که حق دارد خودش تصمیم بگیرد. این غیرمنطقی است که شهردار پوهانگ در مدیریت ما دخالت کند. پوسکو ابتدا به عنوان یک شرکت دولتی در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد، اما در سال ۲۰۰۰ خصوصی شد.

با وجود اصرار این شرکت، دولت‌های استان گیونگ سانگ شمالی و شهر متروپولیتن دایگو نیز با تاسیس شرکت هلدینگ پوسکو در سئول مخالفت کرده‌اند. علاوه بر این، چهار نامزد پیشرو ریاست‌جمهوری همگی از این شرکت خواسته‌اند در برنامه خود تجدید نظر کند. به ویژه، سیم سانگ جونگ از حزب اپوزیسیون کوچک عدالت روز دوشنبه، در اولین مناظره از سه مناظره تلویزیونی کمیسیون ملی انتخابات، مستقیما به این موضوع اشاره کرد. سیاستمداران در گوانگ یانگ، استان جئولا جنوبی، محل یکی دیگر از کارخانه‌های فولادسازی پوسکو‌، نیز صدای اعتراض خود را در این رابطه بلند کردند. شورای شهر گوانگ‌یانگ روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نگرانی‌ها در مورد احتمال واگذاری کسب و کار تولید فولاد پوسکو به یک شرکت تابعه و کم‌اهمیت شدن این شرکت نسبت به مشاغل جدید در جامعه محلی گسترش یافته است. اعضای شورای شهر از پوسکو خواستند تا هنگام پیشبرد مشاغل جدید مرتبط با واحدهای ثانویه و هیدروژن، سرمایه‌گذاری در این شهر را در اولویت قرار دهد. پوسکو در آن روز اعلام کرد با شرکت پوسکو انرژی بیش از  ۷۵۰ میلیارد وون (۶۲۸ میلیون دلار) برای ساخت دو مخزن ذخیره‌سازی LNG دیگر در پایانه گاز طبیعی مایع گوانگ یانگ، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. علاوه بر این، ظاهرا این شرکت اخیرا به کارمندان خود توصیه کرده است که تصاویر نمایه KakaoTalk خود را به تصاویر حاوی شعارهایی برای دلجویی از ساکنان پوهانگ تغییر دهند. کاکائوتاک یک برنامه کاربردی پیام‌رسانی رایگان برای تلفن‌های همراه است.

نماینده اصلی حزب قدرت مردمی، کیم بیونگ ووک که نماینده شهر پوهانگ نیز است  در این رابطه اظهار کرد برخی از افراد مطلع به او گفته‌اند این شرکت کارمندانش را مجبور کرده است عکس‌های پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود را تغییر دهند. برخی از کارمندان اشاره کرده‌اند اظهارات این قانون‌گذار مبتنی بر واقعیت بوده است. از طریق Blind، که برنامه‌ای است که یک انجمن ناشناس را برای بحث و گفت‌وگو در مورد کارمندان تاییدشده ارائه می‌دهد، آنها به طرز بدبینانه‌ای قدردانی خود را از کاکائو تاک به دلیل معرفی اخیر عملکرد «چند نمایه» که به کاربران اجازه می‌دهد برای هر مخاطب پروفایل مختلفی تنظیم کنند، ابراز کردند.