به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، به گفته ایستگاه پلیس پوهانگ نامبو و اعلام شرکت پوسکو، او به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شد، اما متاسفانه بعد از مدتی مرگ او اعلام شد. چوی جئونگ وو، مدیرعامل پوسکو در بیانیه‌ای اظهار کرد: عمیق‌ترین عذرخواهی خود را از وقوع این حادثه به خانواده داغدیده ابراز می‌دارم. چوی گفت این شرکت در تلاش است تا علت دقیق حادثه را مشخص کند و به طور کامل با مقامات برای بررسی همکاری خواهد کرد و قول داد حداکثر تلاش را برای اقدامات پیگیری برای جلوگیری از هر گونه حادثه مشابه انجام دهد.

شرکت پوسکو همواره به دلیل وقوع یکسری حوادث مرگبار در محل کار مورد انتقاد قرار گرفته است. در طول سه سال گذشته، در مجموع ۸ کارگر این غول فولادسازی کره‌ای در حین انجام وظیفه کشته شده‌اند، که پرونده روز پنج‌شنبه از جمله آنها است. سال گذشته، دولت بازرسی ویژه‌ای از واحدهای این فولادساز انجام داد و برای ۲۲۵ تخلف قانونی حدود ۴۴۰ میلیون وون (۳۶۹.۵۹۲دلار آمریکا) جریمه تعیین کرد.

این در حالی است که از هفته آینده، قانون مجازات حوادث صنعتی جدید در کره جنوبی اعمال می‌شود که بر اساس آن مالکان و مدیران عامل شرکت‌هایی با پنج کارمند یا بیشتر در صورت وقوع حوادث جدی در محل کار می‌توانند با حداقل یک سال حبس یا تا یک میلیارد وون جریمه نقدی مواجه شوند.