به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از  کره تایمز، این شرکت اعلام کرد ۳۴ میلیون سهم جدید را در محدوده ۲۵۷ هزار وون تا ۳۰۰ هزار وون ارائه خواهد داد و به دنبال افزایش ۲/ ۱۰ تریلیون وونی سرمایه خود است. این در حالی است که شرکت مادرش، LG Chem، در حال فروش ۵/ ۸میلیون سهام فعلی خود یا ۲۴/ ۴درصد از سهام این شرکت تابعه و به دنبال جذب حدود ۵/ ۲ تریلیون وون سرمایه است. عرضه اولیه سهام بیمه عمر سامسونگ در سال ۲۰۱۰ که بزرگ‌ترین  IPO درKOSPI، بازار بورس کره را رقم زد ۸۹/ ۴ تریلیون وون جمع‌آوری کرد. سهام عرضه شده بالغ بر ۱۶/ ۱۸درصد از ۲۳۴ میلیون سهم ال‌جی انرژی است که قصد دارد در KOSPI فهرست شود. دومین سازنده بزرگ باتری در جهان به دنبال ارزش‌گذاری بین ۱۳/ ۶۰ تریلیون وون تا ۲/ ۷۰ تریلیون وون برای این IPO است.

کیون یونگ سو، مدیر اجرایی LGES در بیانیه‌ای گفت: از طریق این IPO، ما به طور پیشگیرانه به تقاضا برای بازار باتری‌های لیتیوم یونی پاسخ می‌دهیم که انتظار می‌رود شاهد رشد سریعی در این بازار باشیم. این شرکت گفت این سرمایه، پس از جمع‌آوری، در درجه اول صرف هزینه‌های سرمایه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید در کارخانه‌های شرکت ال‌جی انرژی سولوشن و بازارهای داخلی و خارج از کشور، مانند کارخانه اوچانگ در استان چونگ چئونگ شمالی و کارخانه‌های آمریکای شمالی، اروپا و چین این شرکت می‌شود. همچنین از این بودجه برای تقویت تحقیق و توسعه خود در باتری‌های لیتیوم یونی و نسل بعدی آنها و همچنین برای بهبود کیفیت کلی محصول و فرآیند تولید استفاده خواهد کرد.ثبت سفارش عرضه اولیه در اواسط ژانویه برای تعیین قیمت پیشنهادی آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود مناقصه در ۱۸ و ۱۹ ژانویه برگزار شود.  هفته گذشته، ال‌جی انرژی سولوشن تایید اولیه فهرست را از اپراتور اصلی بورس دریافت کرد و برنامه‌هایش را برای اولین بازار مورد انتظار خود که به دلیل فراخوان باتری خودروهای برقی بولت جنرال موتورز متوقف شده بود، ادامه داد. ال‌جی در ماه اکتبر اعلام کرد فرآیند عرضه اولیه سهام را از سر می‌گیرد، زیرا مشکلات فراخوان بولت EV حل شده است. این شرکت ۷۱۱ میلیارد وون را برای بازپرداخت به جنرال موتورز به دلیل فراخوان‌های ناشی از نقص باتری کنار گذاشت.

رو وو هوو، تحلیلگر Meritz Securities، با اشاره به اینکه این قیمت خیلی ارزان است، افزود: هدف ظرفیت تولید LGES برای سال ۲۰۲۵‌، مشابه رقیب بزرگ‌تر چینی خود یعنی CATL   است. ارزش بازار CATL در حال حاضر حدود ۶/ ۱تریلیون یوآن (۲۸/ ۲۵۱ میلیارد دلار) است. آقای هوو می‌گوید: من فکر می‌کنم آنها محدوده قیمت را عمدا کاهش دادند، اول برای ایجاد اجماع در بازار مبنی بر اینکه ارزش آن خوب است و دوم به دلیل اینکه شرکت LG Chem قصد دارد حدود ۸۰درصد از سهام را حفظ کند، مقدار سهام معامله شده بسیار کوچک خواهد بود که باعث افزایش تقاضا و قیمت سهام خواهد شد.

به گفته شرکت مشاوره Deloitte، پیش‌بینی می‌شود فروش جهانی خودروهای برقی که در سال ۲۰۲۰ حدود ۵/ ۲ میلیون خودرو تخمین زده می‌شود، بیش از ۱۲ برابر شود و تا سال ۲۰۳۰ به ۱/ ۳۱ میلیون دستگاه برسد و تقریبا یک‌سوم فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص دهد. بانک‌های  KB Securities و مورگان استنلی معامله پیشنهادی را رهبری خواهند کرد. برخی بانک‌های آمریکا، سیتی گروپ، دایشین سکیوریتیز، گلدمن ساکس و شرکت سرمایه‌گذاری شینهان نیز به عنوان صاحبان سهام منصوب شده‌اند.