به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، با توجه به اخبار مربوط به بازار فلزات باتری خودروهای برقی مانند مس، نیکل، کبالت و لیتیوم که در تولید انرژی‌‌های تجدیدپذیر نیز استفاده می‌شوند، سهامداران این شرکت‌ها نتایج سه ماهه و گزارش سود فصلی آنها را به دقت تحت نظر خواهند داشت. این در حالی است که معدنکاران همچنین مشتاق خواهند بود تا وفاداری سهامدارانی را که با پرداخت سود و بازخرید سهام به این بخش پر‌ریسک جذب کرده‌‌اند، نسبت به خود حفظ کنند، در حالی که آنها تجربه سرمایه‌گذاری بی‌‌ملاحظه در رونق قبلی بازار کامودیتی‌ها  را که منتج به رکود شد دارند.

سرمایه‌گذاری‌های مشترک در پروژه‌های معدنی، به جای تملیک مستقیم شرکت‌ها، از مزیت‌های افزایش خطرات مرتبط با بازار مواد معدنی پیچیده است که ممکن است حاشیه سود کامودیتی‌های سنتی را نداشته باشد. با افزایش سرعت این روند، BHP بزرگ‌ترین گروه معدنی فهرست شده در جهان، اعلام کرد بالغ بر ۴۰ میلیون دلار برای پیشبرد و توسعه پروژه نیکل در تانزانیا از طریق توسعه‌دهنده خصوصی مستقر در بریتانیا Kabanga Nickel هزینه کرده است. این قرارداد همچنین نشان‌دهنده ورود مجدد این غول معدنی به آفریقا است.

چنین سرمایه‌‌گذاری‌‌های مشترکی این امکان را برای شرکت‌های بزرگ معدنی فراهم می‌آورد تا بدون مواجهه کامل با مناطقی که از نظر سیاسی چالش‌برانگیز هستند، به معادن آن مناطق دسترسی جغرافیایی بیشتری داشته باشند. طی سال‌های اخیر، ریوتینتو معدنکار شماره دو جهان در حال اکتشاف مس در کانادا از طریق مجوزهایMidnight Sun شرکت معدنکاری فهرست‌شده در زامبیا تحت یک قرارداد سرمایه‌‌گذاری مشترک بوده و شرکت آنگلو امریکن نیز با شرکت زامبیایی Arc Minerals برای آغاز کاوش مس مذاکراتی را انجام داده است. جیمز وایتساید، مدیر تحقیقات شرکت مشاوره WoodMac، در این خصوص اظهار کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم در سال ۲۰۲۲ شرکت‌های معدنی بسیاری از طریق دستیابی به پروژه‌های اولیه وارد مناطق جغرافیایی جدیدی شوند. اما این شرکت مشاوره همچنین اعلام کرد انتظار دارد خریدهای بزرگ در سال جاری به دلیل عدم تمایل مشتریان به خرید کامودیتی‌ها با قیمت‌‌های بالا محدود شوند که این امر رشد سرمایه‌‌گذاری در بخش فلزات و معادن را به پایین‌‌ترین حد چند ساله خود خواهد رساند.

براساس ارقام و آمار منتشر شده، بودجه اکتشاف BHP برای نیمه اول سال جاری فقط ۸۰ میلیون دلار است. این شرایط می‌تواند مشکلاتی را برای اطمینان از سرمایه‌گذاری‌های کافی روی مواد معدنی مورد استفاده در باتری برای پاسخگویی به افزایش تقاضای مورد انتظار، ایجاد کند. در معاملات مخاطره‌‌آمیز، استخراج‌‌کنندگان بزرگ در تهیه و تدارک تجهیزات و مهارت‌‌های فنی کمک می‌کنند، در حالی که معادن و واحدهای عملیاتی عمدتا توسط شرکت‌های کوچک‌تر اکتشافی اداره می‌شوند. ریچارد ماروود، مدیر ارشد در شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری Royal London Asset Management گفت: مشکل این است که در بازار این فلزات شما بیشتر از ادغام‌‌ها و اکتساب‌‌ها، به عرضه مازاد نیاز دارید. مایکل ویدمر، مدیر بخش تحقیقات فلزات بانک آو آمریکا، همچنین تاکید کرد که سرمایه‌گذاران در بازارهای فلزات باتری توسط شرکت‌های معدنی بزرگ، هیچ‌گاه نمی‌توانند با درآمد و سود بازارهای تثبیت‌شده مانند سنگ آهن رقابت کنند، جایی که حاشیه سود بالا بسیار آسان‌تر حاصل می‌شود. وی در ادامه افزود: واقعیت این است که برای شرکت‌‌های بزرگ معدنی، سرمایه‌‌گذاری روی معدنکاران کوچک‌تر آنقدرها هم سودآور نیست، اما برای آنها مهم است که نشان دهند در صنعت فلزات مورد استفاده در باتری خودروهای برقی حضور دارند.