افزایش 23درصدی سود انباشته کشت و صنعت جوین

13

درحال حاضر فعالیت اصلی شرکت تولید شکر-اسید سیتریک- انواع محصولات استراتپیک کشاورزی، باغی و دامی ‌و نیز خدمات هتلداری و آژانس مسافرتی است. این شرکت تا پایان سال مالی 1400 حدود 535نفر نیروی کار در اختیار داشته که 19نفر دائم، 121نفر فصلی و 395نفر به صورت موقت و قراردادی مشغول به کار بوده‌اند.

طبق صورت‌های مالی تلفیقی منتشر شده برای سال مالی منتهی به خرداد 1400، این شرکت حدود 7هزار و 156 میلیارد ریال فروش خالص محصولات داشته است. این رقم با احتساب درآمد حاصل از ارائه خدمات هتل و کارمزد تصفیه شکرخام، درآمدهای عملیاتی این شرکت را نشان می‌دهد  که این عنوان برای سال مالی ذکر شده با 45درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته، به حدود 7هزار و 242میلیارد ریال رسیده است. همچنین با توجه به صورت‌های مالی منتشر شده برای سه ماه منتهی به 30 مهرماه سال‌جاری شرکت در این بازه حدود 2هزار و 724میلیاردریال درآمد شناسایی کرده که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل 134 درصد افزایش نشان می‌دهد. در جدول زیر فروش شرکت به تفکیک نوع محصول و بازارهای داخلی و صادراتی آورده شده است.

افزایش 23درصدی سود انباشته

طبق صورت‌های مالی منتشر شده، شرکت در سال مالی منتهی به خرداد 1400، درحدود یک هزار و 800 میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرده که در مقایسه با سال مالی قبل از آن با افزایش حدود 75درصدی روبه‌رو شده است. روند سود‌سازی شرکت در ماه‌های آتی نیز ادامه یافت و تا پایان مهر ماه سال‌جاری 498میلیارد ریال دیگر سود خالص محقق کرد. با توجه به این میزان سود شناسایی شده، مجموع سود انباشته شرکت به بیش از 2هزار و 686میلیارد ریال رسید که 23درصد افزایش نشان می‌دهد. جمع سود انباشته، سرمایه، اندوخته قانونی و مازاد تجدید ارزیابی‌ها، حقوق مالکانه شرکت را تشکیل می‌دهد که این عنوان برای شرکت جوین تاپایان مهرماه سال جاری به بیش از 10هزارمیلیارد ریال می‌رسد. از این رو می‌توان بیان کرد که شرکت در سال‌های گذشته توانسته است روند مناسب سودسازی خود را تداوم بخشد و با انباشت مناسب دارایی و سود‌سازی، از این محل ریسک چندانی بر سر راه فعالیت‌های شرکت وجود نخواهد داشت.