به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره تایمز، هیوندای موتور در فوریه سال گذشته از خودروی الکتریکی آیونیک ۵ رونمایی کرد. این کراس اوور جمع و جور اولین مدلی است که روی پلتفرم مدولار جهانی هیوندای الکتریک (E-GMP) توسعه یافته است. این خودرو مناسب برای ما از منظر پایداری است. روبوتاکسی آیونیک ۵ نشان‌دهنده دو تکنولوژی متحول‌کننده در علم تحرک است که با هم ترکیب می‌شوند که شامل برقی‌سازی و خودمختاری است. ایگنما هفته گذشته در یک مصاحبه کتبی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ گفت: این یک روبوتاکسی بدون آلایندگی است که نه تنها حمل و نقل را ایمن‌تر و در دسترس‌تر می‌کند، بلکه آن را پایدارتر می‌کند و کارآیی پیشرانه شارژ فوق‌العاده سریع و رانندگی در مسافت طولانی را ارائه می‌کند. ما در طول روز به حداقل شارژ نیاز داریم.

مدیرعامل این شرکت اضافه کرد که روبوتاکسی آیونیک ۵ توسط بسیاری از کاربران ترجیح داده می‌شود زیرا طراحی شیک آن که تجلیل از فناوری پیشرفته خودروهای بدون راننده است و فضای داخلی جادار و راحت برای کار، معاشرت یا استراحت مسافران در طول سواری بدون راننده خود را برجسته می‌کند. ماه گذشته، موشنال اعلام کرد تحویل از طریق تجهیزات خودران را با مشارکت اوبر ایتز در سانتا مونیکا، کالیفرنیا راه‌اندازی خواهد کرد. این اولین مشارکت در نوع خود است که ورود موشنال به فعالیت‌های تحویل خودکار و اولین مشارکت اوبر ایتز با یک شرکت تولیدکننده خودروی خودران (AV) برای تحویل است.

تحویل خودکار فرصت قابل توجهی در بازار برای موشنال ارائه می‌کند. به گفته این شرکت، در ایالات متحده، تقاضا برای تحویل غذا از زمان شروع پاندمی ‌دو برابر شده است و استفاده از برنامه‌های تحویل غذا در گوشی‌های همراه در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰درصد افزایش یافته است. ما همچنین در حال دستیابی به یک استراتژی محصول دومنظوره هستیم که در آن به طور متناوب به تقاضای جابه‌جایی مسافران تاکسی‌های اینترنتی و انجام تحویل خودکار کالاها در طول روز پاسخ داده می‌شود.

موشنال در ماه مارس ۲۰۲۰ به عنوان یک سرمایه‌گذاری مشترک رانندگی مستقل (JV) بین گروه موتور هیوندای و‌Aptiv، یک شرکت پیشرو در فناوری صنعتی جهانی در ایمنی پیشرفته، برقی‌سازی و فناوری اتصال خودرو به شبکه شکل گرفت. در حقیقت موشنال برای پیشبرد توسعه و تجاری‌سازی خودروهای خودران با کارآیی بالا و ایمنی بالا ایجاد شد. کارل ایگنما در ادامه افزود: ما آزمایش‌های کاملا بدون راننده را در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز کردیم و از سال ۲۰۲۳ سرویس روبوتاکسی عمومی ‌بدون راننده را راه‌اندازی خواهیم کرد. این سرویس قبل از گسترش به سایر بازارهای جهانی در لاس وگاس راه‌اندازی خواهد شد. ما تنها شرکتی در این صنعت هستیم که با شرکت‌های لیفت، Viaو اوبر ایتز شراکت داریم. مشارکت با این شبکه‌های جهانی بر اساس تقاضا برای افزایش مقیاس فناوری بدون راننده بسیار مهم است. موشنال در موقعیت خوبی قرار دارد تا از طریق خدمات تاکسی اینترنتی و خدمات تحویل کالای خود به میلیون‌ها مشتری دسترسی پیدا کند.  تیم موشنال دارای چند دهه تخصص در فناوری خودروهای بدون راننده و تجربه بی‌نظیر در اجرای خدمات روبوتاکسی تجاری است. این شرکت صدها هزار کاربر را از طریق خدمات خودران خود در شبکه Lyft در لاس وگاس جابه‌جا کرده است. ایگنما می‌گوید ما مطمئن هستیم که مسافران به محض اینکه اولین سفر خود را با ما تجربه کنند، اولین پذیرنده و مبلغ این فناوری خواهند شد. ما توانسته‌ایم این آموخته‌ها را در توسعه روبوتاکسی آیونیک ۵ بگنجانیم. این خودرو به مجموعه‌ای از نقاط لمسی مجهز شده است که به مسافر این امکان را می‌دهد تا به طور مستقل با روبوتاکسی در طول سفر خود تعامل داشته باشد.