اما سایپا تا پایان آبان امسال نزدیک به ۱۱ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است. نرخ هر مترمکعب گاز مصرفی سایپا ۴۰۳  تومان بوده که ۸۳ تومان بیشتر از نرخ هر مترمکعب گاز مصرفی ایران خودرو است. بنابراین این شرکت در هشت ماه امسال بالغ بر ۴ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان برای تامین این سوخت هزینه کرده است. پیش‌بینی سایپا این است که در چهار ماه باقی‌مانده از سال مالی (آذر تا اسفند) این شرکت کمتر از ۱۱ میلیون مترمکعب دیگر گاز مصرف خواهد کرد، با این تفاوت که قیمت هر مترمکعب آن ۷۱۲ تومان است. مانند ایران خودرو، نرخ گاز از ابتدای سال تا به امروز برای سایپا نیز تغییر کرده و در حال حاضر میانگین آن ۵۵۶ تومان است. بنابراین میزان گازی که سایپایی‌ها در چهار ماه پایانی سال مصرف خواهند کرد، نزدیک به ۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. نارنجی‌های جاده مخصوص در مجموع طی سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف خواهند کرد که هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در پی دارد. پیش‌بینی سایپا از میزان مصرف گاز طبیعی در سال آینده، بالغ بر ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب است.

سایپا اما سوخت گاز مایع را نیز در هشت ماه امسال مصرف کرده که میزان آن بیش از ۵۰۱ کیلوگرم بوده است. نرخ مورد محاسبه برای این سوخت، هزار و ۵۷۸ تومان بوده، بنابراین سایپا تا پایان آبان بیش از ۷۹۱ میلیون تومان برای آن هزینه کرده است. پیش‌بینی سایپا این است که در چهار ماه پایانی سال، ۱۶۷ هزار کیلوگرم دیگر گاز مایع استفاده خواهد کرد. در صورت تحقق این پیش‌بینی، میزان گاز مایع مصرفی سایپا در کل سال مالی ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۶۸ هزار کیلوگرم خواهد بود که هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان به دنبال دارد. برآورد سایپا نشان می‌دهد این شرکت در سال آینده بیش از ۸۰۱ کیلوگرم گاز مایع مصرف خواهد کرد.   

اما طبق آمار ارائه شده به بورس، سایپا بالغ بر یک میلیون و ۸۷۸ هزار لیتر بنزین در هشت ماه امسال استفاده کرده که نرخ آن به قیمت ۳ هزار و ۸۵ تومان بوده است. بنابراین  حدود ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه بنزین مصرفی سایپا بوده است. طبق پیش‌بینی سایپا، میزان بنزین مصرفی این شرکت در کل سال مالی ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۶۰۹ هزار لیتر خواهد بود که هزینه تامین آن بالغ بر هشت میلیارد تومان است. بنزین مصرفی سال آینده سایپا طبق پیش‌بینی این شرکت، نزدیک به سه میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر خواهد بود.

 اما قبض برق سایپایی‌ها در پایان آبان امسال، ۱۱ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان بوده که در نتیجه مصرف تقریبا ۶۰ هزار مگاواتی این شرکت، صادر شده است. هزینه هر مگاوات ساعت برق سایپا حدودا ۶۰ هزار تومان بیش از ایران خودرو و معادل ۱۹۰هزار و ۶۲۰ تومان محاسبه شده است. پیش‌بینی سایپایی‌ها این است که در کل سال مالی ۱۴۰۰ نزدیک به ۹۱ هزار مگاوات برق مصرف خواهند کرد که این میزان مصرف موجب صدور قبضی ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی برای این شرکت خواهد شد. پیش‌بینی سایپا، مصرف حدودا ۹۱ هزار مگاواتی برق در سال آینده نظیر  امسال است.

اما کل آب مصرفی سایپا در هشت ماه امسال بالغ بر ۶۴۱ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بوده و قرار است در پایان سال به حدود ۹۲۰ هزار مترمکعب برسد. به عکس ایران خودرو که قیمت آب مصرفی خود را اعلام نکرده، سایپایی‌ها گزارش داده‌اند که هر مترمکعب آب برای آنها هزار و ۸۸۲ تومان آب خورده است. با این حساب، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آب مصرفی سایپا در هشت ماه امسال بوده است. همچنین قبض آبی که برای سایپا در کل سال ۱۴۰۰ صادر خواهد شد، بالغ بر یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان خواهد بود. بنابراین سایپایی‌ها ۶۰ درصد کمتر از ایران خودرو بابت انرژی مصرفی خود در سال ۱۴۰۰ هزینه خواهند کرد. این شرکت میزان مصرف در سال آینده را به اندازه مصرف امسال خود (حدودا ۹۲۰ هزار مترمکعب) پیش‌بینی کرده است.