وی ادامه داد: برای رقابت سالم و گشایش صنعت بیمه به تعداد شرکت‌های بیمه در کشور اضافه شده و فعالیت به سمت رقابتی‌تر شدن پیش رفته است؛ گرچه به لحاظ شاخص‌های اقتصادی این رقابت کامل نیست و نیمه متمرکز است. مظلومی ‌با بیان اینکه معیار اصلی در بیمه تعاون، توسعه کسب و کار و سودآوری است، افزود: نباید بیمه وارد ضرر و زیان شود چون نتایج آن به مردم و بیمه‌گذار بر‌می‌گردد. مظلومی‌ خاطرنشان کرد: برای ارتقای رضایت خسارت‌گیرندگان بیمه تعاون مرکز سنجش ویژه رضایت خسارت‌گیرندگان راه‌اندازی شده و این مرکز مکلف است تا زمانی که رضایت کامل بیمه‌گذاری را که خسارت دریافت کرده اخذ نکرده است پیگیر جلب رضایت وی شود و این مرکز در بیمه‌های دیگر وجود ندارد. مدیرعامل بیمه تعاون همچنین با اشاره به سهم این بیمه در صنعت بیمه کشور گفت: سهم ما نسبت به کل بیمه‌های کشور ۵/ ۱درصد است و ۴۰۰هزار نفر در ایران تحت پوشش بیمه تعاون هستند و در مجموع یک هزار نمایندگی داریم که از این تعداد ۱۰۰ نمایندگی در آذربایجان شرقی فعال هستند.

مظلومی ‌اظهار کرد: آذربایجان شرقی ۸/ ۳درصد سهم صنعت بیمه کل کشور معادل سه‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را تولید می‌کند که متوسط سهم بیمه تعاون در این استان ۷درصد است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت اپلیکیشن‌های مختلف در عرصه بیمه  گفت: ثبت‌نام بیمه به صورت آنلاین تنها ۲درصد است و باقی این سهم، به شیوه گذشته و به صورت حضوری توسط نمایندگان بیمه‌ها انجام می‌شود و در واقع ترجیح اصلی بیمه‌گذاران همان روش رایج است طوری که بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده حداکثر افزایش ثبت‌نام بیمه به صورت آنلاین به ۵درصد خواهد رسید.