بنابر اعلام شرکت فروش‌های صادراتی «شیراز» با در نظر گرفتن شرایط روز، معمولا به‌صورت هفتگی بر اساس قیمت‌های صادراتی اعلام شده از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌و همچنین قیمت‌های جهانی اعلام شده در نشریه ARGUS انجام می‌شود.

همچنین شرکت گزارش داده  فروش‌های اوره صادراتی که در هر ماه در گزارش‌ها ثبت می‌شود، با توجه به زمان و ترم تحویل، معمولا قرارداد فروش آنها به یک تا چند ماه قبل باز می‌گردد. بنابراین نرخ فروش ثبت‌شده در حساب‌های شرکت با نرخ روز اوره متفاوت است. به طور مثال قرارداد فروش‌هایی که در مهر ماه انجام شده، مربوط به ماه‌های اردیبهشت تا مهر بوده است.

این شرکت همچنین اعلام کرده میانگین قیمت‌های فروش مهرماه (تحویل شده و خاتمه یافته در مهر ماه) بر اساس میانگین قیمت‌های زمان صدور قرارداد فروش اعلام شده از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ‌۲/ ۳۳۶دلار در هر تن و اعلام شده در نشریه ARGUS برابر ۳۷۸ دلار در هر تن بوده است. در حالی‌که میانگین قیمت فروش‌های شرکت پتروشیمی ‌شیراز ۵/ ۳۸۴ دلار  در هر تن بوده است.

شرکت تصریح کرده میانگین قیمت‌های اعلام شده از سوی نشریه ARGUS در هفته اول مهرماه ۴۳۷ دلار در هر تن و در هفته آخر مهر ماه ۷۱۰ دلار در هر تن بوده است و اگر قرارداد فروشی در مهرماه منعقد شده باشد، با توجه به زمان تحویل آنها، ارقام فروش در ماه‌های آذر و دی نمایان خواهد شد.

بر اساس این گزارش با توجه به صعودی بودن قیمت اوره، در حال حاضر هر چه زمان صدور پیش‌فاکتور به تاریخ حمل و ثبت آن نزدیک‌تر باشد، فروش مذکور به قیمت روز اوره نزدیک‌تر خواهد بود. در ارتباط با افزایش هزینه‌های فروش، عمومی ‌و اداری در صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۱شهریور ۱۴۰۰ نیز نسبت به دوره مشابه مواردی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش هزینه‌های صادراتی نسبت به دوره مشابه قبل اشاره کرد. این ارقام مربوط به افزایش هزینه حمل محصولات از مبدأ شرکت به مقصد بندرعباس است که نسبت به دوره مشابه قبل بیش  از۱۰۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرکت همچنین اعلام کرده هزینه حمل یک محموله ۵۰هزار تنی اوره صادراتی به وسیله کشتی به مقصد برزیل طبق قرارداد برعهده شرکت پتروشیمی‌ شیراز بوده است.

در همین راستا شرکت به افزایش حقوق و دستمزد پرسنل به عنوان ارکان ثالث شرکت اشاره کرده که شامل افزایش حدود ۴۰درصدی قانون کار و تخصیص ۴۵درصدی حق جذب و سایر موارد ترمیم حقوقی و عدالت مزدی طبق مصوبه هیات‌مدیره شرکت بوده است.  بنا بر اعلام شرکت افزایش هزینه آلایندگی نیز به دلیل افزایش بیش از ۱۰۰درصدی مبلغ فروش شرکت نسبت به دوره مشابه قبل بوده و افزایش هزینه تمدید کارت بازرگانی، به دلیل افزایش سودآوری شرکت بوده است.