در همین زمینه شرکت پتروشیمی ‌پردیس در نیمه اول سال جاری ۱۴۷.۵هزار میلیارد ریال فروش صادراتی داشته است. این رقم برای شرکت‌های پتروشیمی ‌کرمانشاه و شیراز به ترتیب برابر ۷/ ۱۱ و ۳۲میلیارد ریال بوده است.

به دنبال افزایش بی‌سابقه نرخ جهانی اوره سرمایه‌گذاری غدیر برای ایجاد سودآوری بیشتر از فروش این محصول کمیته بازاریابی در شرکت‌های اوره‌ای ایجاد کرده و به نظر می‌رسد حداقل در آینده نزدیک روند صادرات و ارزآوری شرکت‌های تولیدکننده اوره زیرمجموعه غدیر صعودی باشد.

سرمایه‌گذاری غدیر چند پروژه در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی ‌شامل پتروشیمی ‌همت، پتروشیمی ‌کیان، پالایشگاه نفت سیراف، گوگردزدایی و گوگردسازی پالایشگاه تبریز، واحد پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌پروپیلن پالایشگاه تبریز و واحد هیدروژن و گوگردزدایی شیراز را در دست اجرا دارد.

با توجه به مقیاس قابل توجه پروژه‌های پالایشگاه سیراف، پالایشگاه جاسک، پتروشیمی‌کیان، پتروشیمی ‌آریا، ساختار تامین مالی نیز متفاوت و در انطباق با آنها ضروری است که غدیر برای این منظور، به فراخور ماهیت هر پروژه، مدل تامین مالی مناسب به صورت ترکیبی از انواع روش‌های تامین مالی طراحی کرده و به مرحله اجرا درآورده است. به عنوان مثال، در پالایشگاه سیراف ضمن تامین مالی ازسوی سهامداران، یک مرحله نسبت به انتشار اوراق بدهی اقدام شده و در مراحل بعدی نیز به ترتیب اولویت از سایر ابزارها استفاده خواهد شد. این موضوع در خصوص پتروشیمی ‌کیان و پالایشگاه جاسک نیز مصداق دارد.

به گفته مدیرعامل غدیر از آنجا که در حال حاضر، زنجیره نفت و گاز و پتروشیمی ‌بیشترین سهم را در سبد دارایی‌های غدیر دارد، استراتژی اصلی در این بخش، توسعه صنایع‌پایین دستی است. حسینی معتقد است بالا بودن حاشیه سود صنایع پایین دستی پتروشیمی‌ و توسعه همزمانی که در این بخش وجود دارد، توسعه صنایع پایین‌دستی و تکمیلی را برای غدیر اجتناب‌ناپذیر کرده و ورود به این بخش توسعه‌ای از برنامه‌های غدیر است.

بر همین اساس توسعه صنایع تکمیلی غدیر در هلدینگ نفت و گاز پارسیان  با سه اولویت مهم متمرکز شده است. توسعه زنجیره الفین، زنجیره متانول، توسعه صنعت پتروپالایشی با محوریت پتروشیمی ‌آریا و همچنین توسعه زنجیره پایین‌دستی اوره.

از طرف دیگر، این هلدینگ سه پروژه مهم در اولویت تکمیل و بهره‌برداری در حداقل زمان ممکن دارد که شامل پالایشگاه جاسک، پالایشگاه سیراف و پتروشیمی ‌کیان است که با نهایی شدن مدل تامین مالی و اقدامات مرتبط با پیمانکاری، با سرعت قابل توجهی به اجرا و بهره‌برداری در خواهند آمد.