علیرضا مرشدبیک در ادامه افزود: ورود موفق شستا به بورس سرآغاز تحولی مهم در اقتصاد ایران محسوب می‌شود. براساس اعلام دکتر رضوانی‌فر مدیرعامل شستا بورسی شدن شرکت‌های تابعه بخشی از برنامه این شرکت در راستای ساماندهی به فعالیت‌ها، شفافیت و کارآمد‌سازی است،  از همین‌رو هم‌اکنون برنامه بورسی شدن نگهداشت‌کاران در دستور کار قرار گرفته است.  

مرشدبیک در ادامه درخصوص عملکرد نگهداشت‌کاران در سال 1398 تاکید کرد: درآمد شرکت 20 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌های انجام شده بود.  از دیگر نکات جالب‌توجه مطرح شده در مجمع شرکت فنی و مهندسی نگهداشت‌کاران این است که تمامی مطالبات شرکت تا پایان سال مالی منتهی به 29/ 12/ 97 دریافت شده است.  

مدیرعامل شرکت فنی‌مهندسی نگهداشت‌کاران تصریح کرد: برنامه‌ریزی و مطالعه برای رقابت با سایر پیمانکاران بخش خصوصی در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی پالایشگاهی و نیروگاهی از سال گذشته آغاز شده و در سال‌جدید با هدف ورود قدرتمند در بازارهای جدید سرمایه به مرحله عملیاتی رسیده است.  

به گفته وی، این شرکت با اقدام برای اخذ گواهینامه‌های سیستم‌های تخصصی مدیریت، توان خود را ارتقا داده و پنج فعالیت مرتبط موثر را به‌عنوان پیش‌نیاز برای رسیدن به هدف تعیین‌شده در پایان سال ۹۹ تعریف کرده است.  

مرشدبیک با تاکید بر اهمیت آموزش و بهسازی نیروی انسانی گفت: با توجه به اینکه شرکت نگهداشت‌کاران در آستانه جهش بی‌سابقه و فعال‌سازی توسعه بازار است، نیاز جدی به افزایش سطح علمی و فنی در حوزه فعالیت‌های شرکت احساس می‌شود.  

وی پیاده‌سازی مدیریت دانش برای ثبت درس‌آموخته‌ها و مدیریت ریسک جهت شناسایی تهدیدها و فرصت‌ها و همچنین سیستم‌های مدیریتی ایزو 14000 و 45000 در سطح شرکت را از جمله اقدامات ضروری دانسته و تاکید می‌کند در شرایطی که جامعه کرونازده ما درحال تجربه جدیدی از زیست و مواجهه با مسائل در کل کشور است، پیاده‌سازی مباحث روز دنیا به همراه آموزش و بهسازی نیروی انسانی می‌تواند راهگشای مسائل باشد.  

مدیرعامل شرکت نگهداشت‌کاران بهینه‌سازی ساختار سازمانی و تسهیل گردش کار در جهت چابک‌سازی سیستم را دومین برنامه این شرکت اعلام کرده و می‌گوید: با توجه به شرایط کشور، در جهت ارتقای سیستم اداری و رفع موانع بوروکراسی و تداخل‌هایی که در بخش‌های ستادی به‌وجود آمده گام برداشتیم و با تدوین و تصحیح نقشه فرآیندها و همچنین تغییر شرح مشاغل و ماموریت واحدها در این زمینه اقدام کرده‌ایم. 

افزایش سرمایه اصلی‌ترین اقدام برای ورود به بازارهای جدید است، بر همین اساس مرشدبیک تصریح کرد که با توجه به مطالعات انجام شده و نظر کارشناسان و متخصصان این مجموعه و همچنین نگاه مثبت دکتر علامه‌راد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی، شرکت نگهداشت‌کاران در سال ۹۹ بنا دارد با افزایش سرمایه، توان شرکت را برای ورود به پروژه‌ها و رقابت با رقبا تقویت کند. 

مدیرعامل شرکت فنی‌مهندسی نگهداشت‌کاران با اشاره به تاثیراتی که دعاوی و اختلافات میان کارفرمایان و پیمانکاران در کیفیت انجام کار به‌وجود می‌آورد، می‌گوید: آمادگی خود را برای ایجاد ساختار دفتر فنی و اخذ پروژه‌های طرح دعاوی و کاهش ضرر و زیان تحمیل شده به شرکت‌های درون گروهی اعلام می‌کنیم.  

مرشدبیک در پایان با بیان اینکه شرکت نگهداشت‌کاران مصمم است تا با اجرای این برنامه در سال ۹۹ ورود جدی و موثری در بازارهای جدید سرمایه داشته باشد، تاکید می‌کند که کل مدیریت و کادر شرکت تمام اهتمام خود را برای اجرای دقیق برنامه مدون به‌کار برده و در پایان سال نیز گزارش کاملی از عملکرد خود را ارائه خواهند داد.