به تولید ملی باکیفیت پایبند هستیم

مدیر عامل گروه صنعتی میتسویی با بیان این مطلب افزود: یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان تجهیزات تهویه، متغیر بودن  قیمت مواد اولیه و خام است. مواد اولیه را با قیمت‌های متفاوت از تامین‌کنندگان خریداری می‌کنیم. قیمت مواد اولیه در چند سال اخیر ۲ برابر شده، این افزایش‌ها موجب افزایش قیمت محصول تولیدی شده و سود تولیدکنندگان نیز روز به روز کمتر می‌شود.  به گفته ایمان جرنگ، در شرایطی که صداهایی در جهت حمایت از تولید شنیده می‌شود، اما بزرگ‌ترین مانع ما اداره دارایی و مالیات است. متاسفانه با وجود اینکه تولیدکنندگان به زحمت خودشان را روی پا نگه داشته‌اند، اما هیچ گونه حمایتی از  صنعت و تولید داخلی صورت نمی‌گیرد. در صورتی که می‌توانستیم تولید را تعطیل و فعالیت‌های واسطه‌ای دیگری را پیش بگیریم که سود بیشتری نیز داشته باشیم، اما به تولید پایبند هستیم و به صورت شفاف فعالیت می‌کنیم. وی با بیان اینکه متاسفانه اداره دارایی بدون توجه به میزان سوددهی شرکت‌ها، فقط به میزان فروش توجه می‌کند خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته در راه تولید گردنه‌های سختی را سپری کرده‌ایم و متاسفانه اداره مالیات به مشکلات تولیدکنندگان بی‌توجه است. اگر قرار است از تولید مانع‌زدایی شود من به عنوان یک تولیدکننده می‌گویم که بزرگ‌ترین مانع تولید، اداره مالیات است که مشوق و حمایتگر نیست. پرسنل سختکوش و کارآمد در گروه خودمان پرسنل متخصص در حوزه‌های مختلف فروش، ‌خدمات پس از فروش و تولید،‌ خرید و کنترل کیفیت داریم، اما این چرخ به زحمت می‌گردد و اداره دارایی به این موضوع بی‌توجه است.

مدیرعامل گروه صنعتی میتسویی در بخش دیگری از سخنانش گفت: از سال ۱۳۷۵ به مدت ۲۵ سال در این صنعت مشغول به فعالیت هستم و فعالیت را از تولید، نصب و راه‌اندازی پرده هوا آغاز و در سال ۱۳۸۸ گروه صنعتی میتسویی را در قالب مرکز خرید پرده هوای ایران تاسیس کردم و عمده فعالیت آن در حال حاضر روی پرده هوا، فن کویل است. در این مدت با  فعالیت سختکوشانه‌ای که انجام دادیم، خوشبختانه دیگر واردات کالای خارجی مشابه توجیهی ندارد. همچنین در این مدت دیگر دستگاه‌های تهویه شامل فن‌کویل‌ها را از روی نمونه‌های خارجی به صورت مهندسی معکوس با کیفیت بسیار عالی به صورت فن‌کویل کانالی و فن‌کویل سقفی ‌ در تمام ظرفیت‌های اصلی، مشابه نمونه خارجی،‌ تولید تولید کرده‌ایم. این محصول از نظر قیمت نیز حدود یک دوم تا یک سوم قیمت مشابه خارجی را دارد. در ضمن توانستیم کیفیت متمایزی را در میان تولید‌کنندگان داخلی نیز ایجاد کنیم و در شرایط رقابت شدید میان تولیدکنندگان داخلی برند میتسویی به اعتبار همکاران ما در سراسر کشور در بخش نصب، راه‌اندازی و با حدود ۲هزار نفر همکار در سراسر کشور متمایز باشیم.

وی گفت: در مقوله فن‌کویل به علت اینکه حدود دو تا سه سال است که جلوی واردات گرفته شده، بازار خوبی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد شده و توانسته‌ایم با کیفیت عالی تولید و رقابت خوبی با کالاهای مشابه خارجی داشته باشیم. به هر حال با رفع تحریم‌ها و رفع محدودیت ورود محصولات خارجی به کشور باید برای آن روز آمادگی داشته باشیم و بتوانیم رقابت‌پذیری کیفی با محصولات خارجی داشته باشیم.

مدیر عامل گروه صنعتی میتسویی  گفت: با این شرایط سخت، آخرین محصولی که در برنامه کار و تولید ما قرار دارد محصول پلاسما است. این محصول با همکاری و اختراع یک شرکت همکار در استان گیلان ثبت بین‌المللی شده و گواهینامه معتبر در این زمینه دارد. این محصول ضد کرونا بوده و تمامی ‌ویروس‌ها را در هوا و سطوح با تکنولوژی پلاسما از بین می‌برد. این محصول در نمایشگاه تهویه امسال رونمایی خواهد شد. این محصول هم برای فضاهای بسته داخلی کاربرد دارد که تولید نصب دیواری آن را شروع کرده‌ایم. همچنین در ادامه با همکاران خودمان در بخش تولید هواساز می‌توانیم همکاری داشته باشیم و این دستگاه می‌تواند داخل دستگاه‌های هواساز جاسازی شده و تولید پلاسما بدون ازن کند. این موضوع با توجه به ریسک‌هایی که ازن برای سلامتی دارد حائز اهمیت بوده و مبادرت به ضدعفونی و کشتن ویروس‌ها تا سطح ۹۹درصد می‌کند که راندمان مطلوبی است و تاییدیه از مراکز بسیار معتبر دارد. امیدواریم روی صادرات این محصول هم بتوانیم فعالیت کنیم. وی در نهایت گفت: همچنین در زمینه محصول تولیدی پرده هوا در تمام زمینه‌های صنعتی و غیرصنعتی، اداری و تجاری و همین طور در رده‌بندی کویل‌دار، سرمایشی و گرمایشی و بدون کویل فعالیت داریم. این محصول به‌صورت ۱۰۰درصد در داخل تولید می‌شود. محصول تک فاز و مدل‌های کویل دار جزو محصولات پرفروش ما هستند. مدل‌های تک‌فاز در سایزهای مختلف از  ۶۰ سانت تا ۳ متر و مدل‌های کویل‌دار در ۴ سایز ۹۰ سانت تا ۲ متری تولید می‌شوند. مدل‌های سه فاز صنعتی برای درهای بلند  کارخانه‌ها استفاده می‌شود که در توان‌های مختلف اجرا می‌شود.