نایب رئیس شهرک صنعتی صفادشت و مدیر عامل شرکت سازه‌گستر مدحت با اعلام این مطلب گفت: متاسفانه در این صنعت شرکت‌های خوبی که می‌توانستند در بخش فناوری و تحقیق و توسعه وارد شوند و کار صادراتی انجام دهند،‌ این کار را انجام نداده‌اند و سال‌ها به خاطر بازار مطلوب ایران روی چند تیپ قالب مرسوم کار کرده‌اند و در حال حاضر تعدادی از آنها به علت از بین رفتن ثبات اقتصادی و حاکم شدن رکود، مجبور به تعطیلی واحدهای خود شده‌اند.

علی مدحت درباره تولید محصولات قالب بتنی با استفاده از فناوری‌های روز دنیا گفت: شرکت سازه‌گستر مدحت، برای اولین بار در کشور توانسته با ایجاد واحد تحقیق و توسعه از بدو تاسیس تاکنون (از سال ۱۳۸۶) محصولات جدید را وارد بازار کند. هر سال محصولات  جدید با فناوری بالا را وارد بازار صنعت قالب بتن کرده‌ایم. در این زمینه برای اولین بار در کشور در سال ۱۳۹۰ سیستم قالب تونلی فرم مورد استفاده در  انبوه‌سازی مسکن را تولید کرده‌ایم که قبلا از ترکیه و کشورهای دیگر وارد می‌شد.

مدحت افزود: قالب تونل لاینینگ به صورت هیدرولیکی و خود‌کششی بود که آن را کامل‌تر کردیم و در راهسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از محصولات استراتژیکی که تولید کرده‌ایم، قالب‌های اتوکلایمینگ (RCS) است که به صورت هیدرولیکی برای اجرای برج‌های بلند‌مرتبه استفاده می‌شود و نیازی به داربست و اسکافلد ندارد. این قالب به صورت هیدرولیک در ارتفاع حرکت کرده و کاملا ایمن است. این سیستم را برای اولین بار در ایران طراحی و تولید کرده‌ایم. در حال حاضر در اتوبان حکیم (پروژه سامان فراز، برج دوقلوی ۵۶ طبقه)  برای اولین بار از این سیستم استفاده می‌شود و بسیار موفقیت‌آمیز است. قبلا  اگر می‌خواستند این سازه را در کشور احداث کنند باید از کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش این سیستم را وارد می‌کردند.

وی درباره سایر محصولات قابل رقابت با نمونه‌های خارجی گفت: محصول استراتژیک دیگر، قالب شاریو مورد استفاده در صنعت راهسازی است و برای اجرای عرشه پل در محل‌های  صعب‌العبور مانند رودخانه یا دره استفاده می‌شود. این محصول به صورت  هیدرولیکی به صورت افقی برای  عرشه پل استفاده شده و نیازی به داربست و سیستم زیرسازی و مسدود کردن جاده ندارد و با حرکت قالب به صورت افقی عرشه پل اجرا می‌شود. در صنعت راهسازی برای اولین بار این محصول را تولید کرده‌ایم و در حال حاضر در اتوبان قزوین-رشت روی پل رودبار-منجیل در حال اجرا است که به زودی افتتاح خواهد شد. امیدوارم روز به روز بخش صنعت کشور مخصوصا بخش عمران کشور پیشرفت کند و در دولت جدید با تدابیر اقتصادی خوب و فراهم کردن زیرساخت‌ها و قوانینی که مجلس برای تسهیل کسب و کار تصویب می‌کند‌، اوضاع صنعت ارتقا پیدا کند. به جرات می‌گویم که شرکت‌های ایرانی چیزی از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی کم ندارند و فقط باید زیرساخت‌ها و شرایط آماده شود. امیدوارم با برداشته شدن تحریم‌ها، شرکت‌های ایرانی وارد حوزه بین‌المللی و تجارت خارجی شوند.