شرکت پلی‌پروپیلن جم (JPPC)  تولیدکننده انواع گریدهای پلی‌پروپیلن با نام تجاری «JAMPILEN» با تکیه بر فناوری منحصر به فردSpheripol  با ظرفیت اسمی ‌۳۰۰ هزار تن در سال است. این شرکت قادر به تولید بیش از۱۲۰ نوع از گریدهای پلی‌پروپیلن شامل هموپلیمر، کوپلیمر تصادفی، کوپلیمر ضربه‌پذیر (هتروفاز) و ترپلیمر با هدف پوشش تمامی ‌کاربردهای پلی‌پروپیلن در بازار ایران و جهان است. دسترسی مناسب به خوراک، ظرفیت تولید با مقیاس جهانی، موقعیت استراتژیک جغرافیایی، تنوع سبد محصول، استفاده از روزآمدترین تکنولوژی تولید، خوراک مبتنی بر گاز و بسیاری عوامل دیگر باعث شده است که شرکت پلی‌پروپیلن جم به عنوان تنها و بزرگ‌ترین تولیدکننده تخصصی پلی‌پروپیلن در کشور با راهبرد خلق ارزش به سود مشتری، جایگاه خود را به عنوان پیشتاز در بازار به خوبی تثبیت کند. بنابراین پشتیبانی از زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی و تکمیلی همواره در اولویت دستورکار این شرکت قرار داشته است.

 تولید گریدهای پرمصرف پلیمری توسط پلی‌پروپیلن جم و صرفه‌جویی ارزی

پلی‌پروپیلن جم پشتیبانی از زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی و تکمیلی را همواره در اولویت دستور کار خود قرار داده و در این رابطه با تولید گریدهای مختلف مانع از خروج ارز از کشور شده است.

گرید Jampilen RP۱۲۰L یک ترموپلیمر پلی‌پروپیلن جدید محصول شرکت پلی‌پروپیلن جم است که در اواخر سال ۱۳۹۹ به تولید انبوه رسید و روانه بازار شد. این محصول برای بسته‌بندی به ویژه در مورد موادغذایی کاربرد فراوان دارد.گرید ترموپلیمر شرکت پلی‌پروپیلن جم با قابلیت دوخت‌پذیری در دمای پایین (۱۱۸-۱۱۳ درجه سانتیگراد) که برای کو اکستروژن فیلم‌های پلی‌پروپیلن آرایش یافته در دو جهت (BOPP) طراحی شده و دارای فرمولاسیون پایدارکننده است. با توجه به عدم استفاده از کلسیم استئارات در این محصول، دارای شفافیت بالا و جلای بسیار مناسب است که در بسته‌بندی مواد غذایی، لوازم تحریر، پوشاک، مواد آرایشی، سبزیجات و میوه‌های فرآوری شده و محصولات تنباکو و نیز فیلم‌های کواکسترود شده BOPP برای بسته‌بندی پنیر، محصولات قنادی و گوشتی بسیار کاربرد دارد.

گرید Jampilen EP۳۱۳۰UV  یک کوپلیمر ضربه‌پذیر با فرآیند قالب‌گیری است که دارای ویژگی‌هایی نظیر مقاومت به ضربه شدید، مقاومت بالا در برابر اشعه فرابنفش (به علت وجود پایدارکننده) UV و فرآیندپذیری مناسب با کاربرد در محیط‌های باز است. این گرید در تولید قطعات مهندسی و قطعات خودرو (سپر، گل پخش‌کن و...) و سایر قطعات که نیاز به ضربه‌پذیری بالا دارد استفاده می‌شود و همچنین در آمیزه‌سازی برای استفاده در صنعت خودرو و لوازم خانگی کاربرد دارد.

گرید Jampilen RP۳۴۵S یک کوپلیمر اتفاقی پلی‌پروپیلن است که دارای سیالیت بالا و شفافیت و خواص نوری بسیار خوبی است و برای کاربردهایی در شفافیت بالا و ظاهر مناسب انتخاب می‌شود. این گرید برای قالب‌گیری تزریقی و قالب‌گیری بادی کششی تزریقی (ISBM)  بسیار مناسب است و نیز سیالیت بالای این گرید امکان چرخه فرآیندی کوتاه و صرفه‌جویی در انرژی نسبت به سایر گریدها را فراهم ساخته است. از کاربردهای این گرید می‌توان به بسته‌بندی محصولات غیرحساس به اکسیژن (مانند شرینی‌جات، گیاهان دارویی، لوازم‌آرایشی و بهداشتی) و جایگزین بسیار خوب برای PET و PVC در ISBM اشاره کرد.

گرید Jampilen EP۵۴۸T یک کوپلیمر ضربه‌پذیر با سیالیت بسیار بالا و حاوی عامل هسته‌زا و آنتی استاتیک برای قالب‌گیری تزریقی قطعات دیواره نازک و لوازم خانگی است. با استفاده از این گرید تعادل بسیار خوبی از خواص مکانیکی را در کنار سرعت بالای تولید به دلیل پرکردن آسان قالب و زمان چرخه کوتاه خواهیم داشت. این گرید در بسته‌بندی دیواره نازک و تماس با مواد غذایی (ظروف نگهداری روغن‌نباتی، ماست، پنیر، دسر و لوازم خانگی، درب‌ها و درپوش‌ها گلدان‌ها و صندوق‌های نگهداری یخ، لوازم ورزشی، تفریحی و اسباب‌بازی‌ها) کاربرد دارد.