برگزاری رویداد تجاری اتاق‌های مشترک ایران و ایتالیا

رویداد تجاری مشترک دو اتاق ایران- ایتالیا و ایتالیا-ایران با سخنرانی‌های دلگرم کننده روسای دو اتاق آغاز شد. ابتدا «زامپینی» ریاست جدید اتاق مشترک ایتالیا-ایران در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از تلاش دو اتاق به منظور برگزاری وبینار جهت تداوم همکاری، توسعه و تقویت روابط شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی، ایران را دروازه ورود به خاورمیانه و آسیای مرکزی عنوان کرد. در ادامه این مراسم، احمد پورفلاح، رئیس اتاق ایران- ایتالیا نیز طی سخنانی نسبت به رفع تحریم‌های وضع شده علیه ایران و بازگشت ایتالیا و ایران به جایگاه و روابط پیشین تجاری خود اظهار امیدواری کرد و برگزاری جلساتی مشابه را برای اعضای هر دو اتاق مفید و سازنده عنوان کرد.

این وبینار با معرفی ۳۰ شرکت از ایتالیا و ۳۰ شرکت از ایران به مدت ۴ ساعت جریان داشت و مقرر شد که یک هفته بعد شرکت‌ها در جلسات B۲B به مذاکره با شرکت‌های طرف مقابل خود بپردازند.

در ادامه این برنامه دبیرکل اتاق ایران-ایتالیا خانم شهابی نیز اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با رفع پاندمی، امکان مذاکرات حضوری فراهم شود و دو کشور به مبادله هیات تجاری بپردازند چرا که برگزاری چنین جلساتی به نزدیک‌تر شدن هرچه بیشتر اعضا به یکدیگر کمک شایانی می کند.