جلوگیری از انتشار گردوغبار

سعید رفعتی، مدیر فروش شرکت «جارو مرکزی آسایش» می‌گوید: تحقیقات نشان داده است که جاروبرقی‌های خانگی به دلیل انتشار گردوغبار در فضای داخلی خانه‌ یکی از عوامل بیماری‌های تنفسی است. یکی از مزایای استفاده از سیستم جاروی مرکزی در منازل این است که به علت نصب دستگاه مرکزی و موتور مکنده جاروی مرکزی در خارج از منازل، اثرات ناشی از جاروهای برقی همچون ایجاد گرما و بازگشت گردوغبار را به محیط منازل از بین خواهد برد. درواقع جاروی مرکزی ذرات گردوغبار را از طریق لوله‌کشی‌های انجام‌شده از منزل خارج کرده و پس از عبور از فیلترهای تعبیه‌شده وارد هوای آزاد بیرون ساختمان می‌شود. به این ترتیب  جاروی مرکزی به دلیل قدرت مکش بالا، هوا را با سرعتی ثابت و بدون توقف در لوله‌های تعبیه‌شده در سیستم به جریان می‌اندازد و این امر باعث می‌شود که تمامی گردوغبار و آلودگی‌های منازل را از بین برده و تجربه‌ای متفاوت از نظافت منزل به مصرف‌کننده ارائه دهد تا افراد دچار ناراحتی‌های تنفسی یا آسم به‌راحتی بتوانند در فضای خانه تنفس کنند.

 کاهش آلودگی صوتی

وی ادامه می‌دهد: یکی دیگر از موارد مهم در استفاده از جاروی مرکزی کاهش آلودگی‌های صوتی است، زیرا دستگاه‌های جاروی برقی دارای صدای ناهنجاری هستند که این امر باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان به علت آپارتمان‌نشینی نتوانند در هر ساعتی در طول شبانه‌روز از آن استفاده کنند، اما سیستم جاروی مرکزی بسیار کم‌صدا عمل کرده و با توجه به اینکه در فضای خارجی واحدها نیز نصب می‌شود، به‌هیچ‌عنوان تولید صدا نکرده و باعث راحتی استفاده از آن و کاهش آلودگی‌های صوتی نیز می‌شود. بنابراین کاربران در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانند منزل خود را نظافت کنند.

 اهمیت پریزهای اتوماتیک

مدیر فروش شرکت «جارو مرکزی آسایش» در رابطه با نصب و اجرای سیستم جارو مرکزی آسایش تصریح می‌کند: در نصب و راه‌اندازی سیستم جارو مرکزی از لوله‌های PVC مخصوصی استفاده ‌شده و این سیستم لوله‌کشی در فضای داخلی دیوارها مخفی و به فضای بیرونی واحد انتقال می‌یابد. این سیستم را به‌راحتی می‌توان در ساختمان‌های در حال ساخت و ساخته‌شده مورد استفاده قرارداد. سپس در داخل واحدهای ساختمانی نیز با توجه به متراژ واحد، پریز یا پریزهایی تعبیه می‌شود که درون آن پریزها به‌صورت مخفی از لوله خرطومی با متراژهای مختلف ۱۲ تا ۱۵ متری استفاده ‌شده که مصرف‌کننده می‌تواند به‌ راحتی از آن استفاده کند. رفعتی با اشاره به اینکه سیستم جاروی مرکزی در نسل جدید خود می‌تواند به‌صورت تک‌واحد یا به‌صورت تجمیعی نصب و راه‌اندازی شود و افراد ساکن در ساختمان را از مزایای این سیستم بهره‌مند کند، می‌افزاید: در نسل جدید جاروهای مرکزی از پریزهای اتوماتیک استفاده می‌شود که دیگر نیاز به جمع‌آوری لوله خرطومی در خانه و جابه‌جایی آن نیست، زیرا خرطومی در این نوع از پریزها در داخل پریز تعبیه‌ شده و مصرف‌کننده در زمان مصرف با توجه به نیاز، متراژ دلخواهی از لوله خرطومی را از داخل پریز اتوماتیک بیرون کشیده و از آن استفاده می‌کند. در ضمن مصرف‌کنندگان از سیستم جاروی مرکزی نسل جدید به‌راحتی پس از نظافت و اتمام استفاده، می‌توانند با فرآیندی ساده، لوله خرطومی را مجدد به داخل پریز اتوماتیک ارسال کرده و درب پریز را ببندند که در این حالت به‌صورت خودکار سیستم جاروی مرکزی خاموش می‌شود. وی می‌گوید: در نسل جدید جاروهای مرکزی دستگاه مکنده جارو در هر فضایی بیرون از واحد ساختمانی به‌طور مثال در تراس، انباری، پارکینگ و… قابل ‌نصب است و با توجه به تعبیه شدن مخزن‌های ذخیره زباله در دستگاه‌های مکنده می‌توان به این مورد اشاره کرد که فقط نیاز است به‌صورت معمول هر سه ماه یک‌بار مخزن تعبیه ‌شده جاروی مرکزی تخلیه شود که این زمان در واحدهایی با مصرف کمتر، طولانی‌تر خواهد بود.

 فیلتراسیون دومرحله‌ای

رفعتی ادامه می‌دهد: تکنولوژی جاروی مرکزی آسایش مبتنی بر فیلتراسیون دومرحله‌ای است. به این معنا که در این تکنولوژی، با فیلتراسیون هوا در دو مرحله و افزایش سطح آن تا ۱۸۰۰ سانتی‌متر مربع، کیفیت هوای ورودی موتور به طرز چشمگیری بهبود یافته و باعث افزایش راندمان موتور و کاهش استهلاک آن می‌شود. همچنین به جهت بالا بردن عمر کارکرد موتور جاروی مرکزی و پایین آوردن استهلاک، از سنسورهای حرارتی استفاده ‌شده که در زمان ایجاد بار اضافی و استفاده ناصحیح از سیستم، سنسورهای فوق با عملکرد خود باعث خاموش شدن موتور می‌شوند و از آسیب‌رسانی به موتور جلوگیری می‌کنند. وی همچنین به تمیزکننده اتوماتیک جارو مرکزی آسایش اشاره می‌کند و می‌گوید: این تکنولوژی با بهره‌گیری از یک ویبراتور با دریافت فرمان از برد هوشمند دستگاه به‌طور منظم بعد از هر ۳۰ دقیقه استفاده به‌صورت اتوماتیک روشن‌شده و با ایجاد لرزش توسط موتور ویبره باعث می‌شود که فیلتر دستگاه، همواره در بهترین حالت بوده و موتور از تمام توان خود برای ایجاد مکش استفاده کند همچنین برد هوشمند استفاده‌ شده با پردازش مبتنی بر میکروکنترلر، امکان مدیریت هوشمند ممیزان تقاضای استفاده‌کنندگان از جاروی مرکزی را با جلوگیری از استهلاک زودهنگام موتورها و بالا بردن توان عملکرد دستگاه براساس تعداد مصرف‌کنندگان، فراهم می‌سازد.

 اهمیت تحقیق و توسعه در «آسایش»

مدیر فروش شرکت «جارو مرکزی آسایش» با بیان اینکه تمامی تجهیزات از جمله لوله و اتصالات، پریزها، دستگاه‌های مکنده، ست‌های خرطومی و… در کارخانه جاروی مرکزی آسایش توسط مهندسان شرکت طراحی‌شده و با همت و پشتکار کارگران ایرانی تولید می‌شود، خاطرنشان می‌کند: تحقیق و پژوهش با تکیه‌بر توان داخلی باعث شده تا از واردات جاروهای برقی مرکزی و صنعتی بی‌نیاز شویم که همین امر باعث ثبات در قیمت نهایی محصولات تولیدی شده است و دفتر مرکزی کارخانه جاروی مرکزی آسایش در راستای دسترسی راحت‌تر به محصولات و خدمات پس از فروش و پاسخگویی سریع‌تر و کامل‌تر به نیاز مشتریان، سازندگان واحدهای ساختمانی و مصرف‌کنندگان خود، توانسته است در این مسیر گام موثری بردارد.