داریوش سالم‌پور ادامه داد: براساس اهداف برنامه‌ریزی‌شده، سطح گلخانه‌های کشور تا پایان سال‌جاری  به حدود ۲۵ هزار هکتار یعنی ۳برابر سال آغاز دولت یازدهم برسد.

سالم‌پور با تاکید بر اینکه توسعه گلخانه در کشور با مزایای زیادی همراه است، یادآور شد: با این روند علاوه بر زمینه‌سازی برای اشتغال پایدار به‌ویژه قشر تحصیلکرده، امکان رشد سایر صنایع و خدمات وابسته به طرح توسعه گلخانه‌ها از قبیل واحدهای تولید سازه، تجهیزات، پوشش و تاسیسات کنترل اقلیم و اتوماسیون گلخانه‌ای فراهم خواهد شد.

وی یکی از اهداف مهم در سال‌جاری را توسعه فناوری‌های نوین و طرح‌های نوآورانه عنوان کرد و گفت: کارخانه‌های گیاهی (plant factory)، استفاده از سیستم‌های نوین شیرین‌سازی آب به‌خصوص در سواحل جهت توسعه محیط‌های کنترل‌ شده گلخانه و سایبان برنامه‌ریزی ‌شده است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید داخلی  توری‌های سایبان را از دیگر برنامه‌ها برای توسعه فناوری‌های نوین عنوان کرد و گفت: حمایت از ایده‌های خلاقانه در طراحی سازه‌های سبک، مقاوم و ارزان، ساماندهی تجهیزات گلخانه‌ای از طریق سامانه جامع برای استفاده بهره‌برداران و متقاضیان سرمایه‌گذاری و همچنین ارتقای سطح دانش فنی و توان علمی کارشناسان طرح در سراسر کشور  در دستور کار قرار دارد.