مدیرعامل شرکت بیمه باران دراین مراسم که روز گذشته با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه و بیمه برگزار شد گفت: این طرح که به ابتکار شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد و شرکت بیمه باران شکل گرفته است، گام جدید برای جذب مشتریان جدید در بازار بیمه های زندگی است. علیرضا هادی  با بیان اینکه بیمه های زندگی باید بیمه‌ای برای زمان حیات افراد باشند نه اینکه در قالب مرگ معنا پیدا کنند افزود:بیمه باران از ابتدای فعالیتش، به واسطه توانمندی سهامداران و تیم موسس، وارد محصولاتی شد که بیشتر جنبه سرمایه گذاری و پس اندازی داشت. هادی افزود: در کمتر از ۱۰ ماه از فعالیت بیمه باران، به واسطه معرفی «بیمه ترنم باران» که  به عنوان بیمه زندگی به شرط حیات عرضه شد، با استقبال خوبی از سوی جامعه مشتریان مواجه شدیم که نشان داد این نوع بیمه تقاضای خوبی در جامعه دارد. وی بیان کرد: براساس مقررات بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه ای  که متولی جمع آوری پس اندازها و وجوه بیمه خرد زندگی هستند مکلفند به گونه ای سرمایه گذاری کنند که ضمن حفظ ارزش اصلی منابع مشتریان به عنوان حق بیمه، از مشارکت در منافع حاصل از سرمایه‌گذاری ها آنها را هم برخوردار کنند.

وی افزود: شرکت سبد گردان‌آرمان اقتصاد این فرصت را برای بیمه باران و بیمه  های زندگی فراهم کرد تا به کمک فعالان بازار سرمایه این محصول پس اندازی معرفی شود و با استفاده از شرایط پس اندازی این بیمه نامه، بتوانند به تامین مالی و نیاز مالی که در آینده دارند، چه به شکل ثابت و چه به شکل مستمری برخوردار شوند. مدیرعامل بیمه باران تصریح کرد: به این ترتیب علاوه بر اینکه تضمین سودی را به واسطه نرخ بهره فنی در بیمه نامه دارند، از مشارکت منافع هم در دوره‌های زمانی کوتاه بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمه باران توانست سال گذشته در جهت حفظ حقوق مشتریان، گزارش‌های مستمر عملیات سرمایه‌گذاری شرکت را هر سه ماه منتشر و هر ۶ ماه یکبار این بازدهی را  در ذخایر ریاضی  حق بیمه اعمال کند ، در ادامه طرح اتحاد بورس و بیمه را بسیار در بخش سرمایه گذاری و بیمه موثر دانست و گفت: این طرح قطعا بازدهی خوبی خواهد داشت.

همچنین در این مراسم احمد اتحادپور مدیرعامل شرکت سبدگردانی آرمان اقتصاد با بیان اینکه هدف ازاین طرح پوشش ریسک مشتریان بوده است گفت: در مدت اخیر که بازار سرمایه شرایط خوبی داشت، دغدغه اصلی سرمایه گذاران این بود در زمان ورود به این بازار و در زمان ریزش ها  بتوانند سپر بیمه ای داشته باشند تا دارایی‌شان را از دست ندهند.

وی ادامه داد: به این ترتیب درنیمه دوم سال ۹۹ که شاهد ریزش‌های بورس بودیم خیلی از افراد سرمایه شان را از دست دادندکه همین موضوع باعث شد با بیمه باران وارد مذاکره شویم و طرح اتحاد بورس و بیمه را ایجاد کنیم. براساس این طرح منابعی که وارد بورس می شود بیمه خواهند شد، این باعث می‌شود که از نوسانات بورس متضرر نشوند. براساس طرح مشترک بیمه باران و شرکت سبد گردان آرمان اقتصاد، هر فردی که براساس دستورالعملی که مشترکا تعریف شده است، سرمایه اش را در اختیار شرکت آرمان اقتصاد قرار دهد در قالب قرارداد یک تا پنج ساله ، اصل سرمایه و درصدی از سود فرد، تضمین می‌شود. پیش بینی می‌شود براساس این طرح چالش ریسک سرمایه‌گذاری در بورس کاهش یابد.