طی نشستی به میزبانی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون، تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه‌ای میان این شرکت، بانک توسعه تعاون و شرکت کارگزاری بیمه پوشش (نهاد تخصصی بیمه‌گذاری بانک توسعه تعاون) در جهت ایجاد هم‌افزایی هر چه بیشتر میان ارکان این بانک در موضوع ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول و بیمه مرهونات امضا شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون، در این جلسه که با حضور مدیر امور استان‌ها و شعب بانک توسعه تعاون و مدیران شرکت کارگزاری بیمه پوشش و شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون برگزار شد، ضمن طرح و بررسی فرآیندها و مسائل ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول و امور بیمه‌ای مربوط به مرهونات بانک، تفاهم‌نامه‌ای در این راستا به امضای طرفین رسید.

احمد محمدی، مدیر امور استان‌ها و شعب بانک توسعه تعاون گفت: شرکت‌های تابعه بانک با هدف تسهیل فرآیندهای متنوع بانکداری مشغول فعالیت هستند و با هماهنگی و انسجام شبکه شعب، بر آن هستیم از ظرفیت شرکت‌ها به نحو مناسبی بهره‌برداری شود. همچنین مکانیزمی تعریف شده تا جبران خدمات همکاران شعب در فرآیندها مورد ملاحظه قرار گیرد و از این رو ۱۰ درصد از درآمد ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول و ۱۰درصد نیز از درآمد بیمه اموال ترهینی به صورت درآمد غیرمشاع به شعب مربوطه اختصاص یابد.

محمدی تصریح کرد: درآمد غیرمشاعی که برای شعب بانک در نظر گرفته شده، شاخصه مهم و حائز اهمیت این تفاهم‌نامه است که در اجرای مصوبات هیات‌مدیره بانک متبوع اجرایی شده است. در این جلسه بر اهمیت موضوع ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول و امور بیمه‌ای مربوط به آن تاکید شد و امضای این تفاهم‌نامه گامی مهم در جهت تکامل زنجیره ارزش میان ارکان بانک توسعه تعاون و شرکت‌های تابعه و بهبود شاخص‌های کیفی خدمات و سودآوری هر چه بیشتر ارکان این بانک عنوان شد.

براساس این تفاهم شرکت‌های خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون و کارگزاری بیمه پوشش، با درخواست ارزیابی و بیمه اموال معرفی شده از سوی مشتریان بانک، به‌صورت متمرکز اقدام به ارزیابی اموال از طریق کارشناسان رسمی دادگستری و ارزیابان خبره و نهایتا بیمه اموال ترهینی خواهند کرد. این اقدام باعث استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شرکت‌های تابعه بانک شده و با هدف کاهش ریسک‌های مترتب بر فرآیند ارزیابی به لحاظ صحت و دقت ارزش‌گذاری و فرآیند بیمه مرهونات با بهترین نرخ و پوشش (متناسب با وثایق و تسهیلات پرداختی بانک) و برای تسهیل در فرآیند‌های مذکور طراحی شده است.