قاسم عسکری‌نسب در رابطه با عملکرد مقایسه‌ای بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش، ابوموسی و خمیر) در سال ۹۹، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، اظهار کرد: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، بالغ بر پنج میلیون و ۳۴۷ هزار تن بود و مجموع تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی به ۲ میلیون و ۸۴۲ هزار تن رسید که نشان‌دهنده رشد ۳۵ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی است. وی ادامه داد: سال گذشته همچنین رشد ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی با حجم یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن ثبت شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به رشد۶۰ درصدی واردات غیرنفتی با حجم ۱۱۳ هزار تن در سال ۹۹ اظهار کرد: جهش ۳۴ درصدی کاپوتاژ (کران‌بری) فرآورده‌های غیرنفتی با حجم یک میلیون و ۲۳ هزارتن از دیگر دستاوردها بود.

عسکری‌نسب افزود: ورود و خروج بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۴ شناور، ترانزیت بیش از ۸۹ هزار دستگاه خودرو، رشد ۶۴درصدی تخلیه و بارگیری در بندر آفتاب با حجم بیش از ۶۸۹ هزار تن و رشد ۳۵درصدی تخلیه و بارگیری غیرنفتی در بندر چارک با حجم ۶۲۷ هزار تن را می‌توان به عنوان دیگر اقدامات سال گذشته نام برد. وی از رشد چشمگیر فعالیت تخلیه و بارگیری در بنادر شیو و انرژی‌بر پارسیان با حجم ۲۱۱هزار تن خبر داد و اعلام کرد: عبور از مرز یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در بندرلنگه و رشد ۶درصدی صادرات غیرنفتی بندرلنگه با حجم بیش از ۸۹۳ هزار تن دیگر مواردی است که تحقق یافت.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تاکید کرد: بارگیری ۱۳هزار و ۹۳۲ کانتینر یخچالی با رشد ۸۰۲درصدی و صادرات بالغ بر ۷۵۴ هزار تن مواد معدنی با رشد ۱۶۶درصدی دیگر دستاورهای سال گذشته است.

 رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰

تخلیه و بارگیری کانتینر در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در دو هفته نخست سال‌جاری، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ از رشد ۳۹۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

 با توجه به چشم‌انداز توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر، عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری با ظرفیت استقرار سالانه بیش از ۴هزار TEU کانتینر در بندر نوشهر به پایان رسیده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. عملکرد بنادر نوشهر و فریدونکنار در نیمه نخست فروردین در بخش صادرات کالا از رشد ۶۱درصدی و در مجموع تخلیه و بارگیری از رشد ۴۸درصدی برخوردار بوده است.