به گزارش روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان، مهدی نصر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد: تولید ریل آسانسور از جمله سایر محصولات ریلی ذوب‌آهن به‌شمار می‌رود که مجوز تولید آن از سوی هیات‌مدیره ذوب‌آهن صادر شده است و اجرای آن به شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب‌آهن واگذار شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تولید فولادهای خاص از جمله مهم‌ترین برنامه ذوب‌آهن اصفهان در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ است تا سبد محصولات این شرکت از تنوع بیشتری برخوردار شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: ذوب‌آهن تنها شرکتی است که از یارانه انرژی برخوردار نیست و مواد اولیه موردنیاز خودش را با قیمت جهانی خریداری می‌کند، بنابراین نیاز است با حمایت بیشتر از این صنعت مادر زمینه به ظرفیت رسیدن کامل تولید آن فراهم شود.

نصر در ادامه بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان از ابتدای سال‌جاری تاکنون تعداد بسیاری مطالعه و پروژه بهبود در راستای آسیب‌شناسی و چابک‌سازی فرآیندهای کارخانه تعریف کرده است که نتایج بسیار خوبی در برداشته و از جمله آنها می‌توان به مطالعه و بازنگری فرآیندهای خرید اشاره کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ذوب‌آهن اصفهان یادآور شد: ذوب‌آهن اصفهان با اجرای صدها میلیارد تومان پروژه در زمینه مدیریت مصرف بهینه آب و خرید پساب شهرهای مجاور مصرف آب از رودخانه را به میزان ۴۰ درصد کاهش داده است.

نصر در پایان خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن اصفهان ده‌ها قرارداد با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کرده است تا از تلفیق دانش روز و تجربه و تخصص صنعت بتواند بیش از پیش به کشور خدمت کند.