ورود پپسی به حوزه گوشت گیاهی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از رویترز، این توافق تازه‌ترین موفقیت شرکت بیاند میت در زمینه بازاریابی بوده است که توزیع محصولات در فروشگاه‌های والمارت و رستوران‌هایی از جمله تاکو بل، کی‌اف‌سی و استارباکس را به دنبال خواهد داشت.

مصرف‌کنندگانی که نگران سلامتی خود و امنیت غذایی هستند و همچنین کسانی که دغدغه حمایت از حیوانات را دارند طی دو سال گذشته، از پیراشکی‌های برگر و سوسیس کالباس‌های این شرکت که بر پایه پروتئین گیاهی تهیه می‌شوند استقبال خوبی کرده‌اند. با این حال گزارش شده است که این شرکت در سه ماه منتهی به اکتبر شاهد کاهش فروش محصولات خود بوده چرا که در آغاز شیوع ویروس کرونا رونق کسب و کارها کاهش چشمگیری داشته است و این شرکت نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است. اتان براون، مدیرعامل شرکت بیاند میت گفت، مشارکت جدید امکان دسترسی و استفاده از شبکه توزیع و بازاریابی غول محصولات نوشیدنی را در اختیار تولیدکننده گوشت‌های گیاهی قرار می‌دهد و این شرکت می‌تواند خطوط جدید تولید خود را گسترش دهد.

پپسی کولا، به جز نوشابه شناخته‌شده خود، صاحب چندین برند دیگر نیز هست و در حال حاضر به دنبال گسترش سبد کالایی خود و اضافه کردن تنقلات و نوشیدنی‌های سلامت‌محور به آن است. بیاند میت اعلام کرد در حال حاضر قادر نیست جزئیات بیشتری از مشارکت جدید خود با پپسی کولا ارائه دهد، زیرا بسیاری از محصولات میان‌وعده و نوشیدنی‌هایی که تحت این مشارکت قرار است ساخته شوند هنوز در دست ساخت و توسعه هستند.  پس از اعلام این مشارکت سهام شرکت بیاند میت بیش از ۳۹ درصد افزایش را شاهد بوده و ارزش هر سهم آن به ۲۲۱ دلار رسیده است.