به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد»، این منابع خبری تعداد دقیقی از مشاغل از بین رفته را اعلام نکردند، اما بر اساس داده‌های درج‌شده در وب‌سایت این شرکت، تعداد کارکنان این واحد از شرکت خودروسازی در سال ۲۰۲۰ بالغ ‌بر ۵۰۰ نفر بوده است.

با وجود این اما یکی از منابع مذکور اظهار کرده است که «صدها نفر از کارکنان» شرکت از اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی در قالب طرح احیای ساختار از کار برکنار شده‌اند و این تعدیل نیروها به میزان دوسوم کل کارکنان ماهیندرا در آمریکای شمالی بوده است.

مشاغل حذف‌شده شامل مشاغل مهندسی و تولید در کارخانه دیترویت است. در این کارخانه خودروی آفرود روکسور تولید می‌شود. از دیگر مشاغل حذف‌شده همچنین می‌توان به مدیریت فروش اشاره کرد. این اقدام در راستای بازبینی شرکت ماهیندرا در کسب‌وکارش شکل گرفت. در این بازبینی تلاش شده تا از سرمایه شرکت محافظت شود و تنها افرادی که پول‌ساز تشخیص داده می‌شوند یا از پتانسیل سودآوری برخوردارند در شغل خود باقی بمانند.

واحد آمریکای شمالی ماهیندرا اعلام کرده که پاندمی و کشمکش‌های حقوقی دو عامل این تعدیل نیروها بوده است. دو شرکت ماهیندرا و فیات کرایسلر بر سر مالکیت معنوی درگیر جنگ حقوقی شده‌اند، جنگی که ماهیندرا را از فروش خودروی روکسور در ایالات‌متحده بازداشته است. این شرکت در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: «این مساله ما را مجبور کرد که تولید را متوقف کنیم و تیم تولید خود را به مرخصی اجباری بفرستیم و برخی از افراد دیگر در فعالیت‌های مختلف از جمله تیم فروش روکسور را تعدیل کنیم.»