شرکت صنایع تولیدی کروز در جایگاه یک مجموعه تولیدی پیشرو، همواره در توسعه کسب‌وکار به مسوولیت‌های اجتماعی‌ خود توجه ویژه داشته‌ و در این راستا گام‌های مهمی برداشته است. حال در اقدامی مرکز تحقیقات و نوآوری کروز با مشارکت شرکت دانش‌بنیان پادزا پادتن پژوه در زمینه ابداع روش‌های جدید تشخیص، ردیابی و درمان انواع سرطان و ویروس کرونا فعالیت دارند و به نتایج مطلوبی نیز دست ‌یافته‌اند. رشد غیرقابل‌کنترل سلول‌های غیرطبیعی در هر نقطه از بدن با نام سرطان، سالانه باعث مرگ صدها تن از هموطنانمان می‌شود. آنچه مهم است، تشخیص به‌موقع است که امید به اثربخشی درمان را به دنبال دارد. این شرکت دانش‌بنیان، برای اولین بار به دانش تشخیص سرطان به روش‌های غیرتهاجمی و تنها از نمونه ادرار دست‌ یافته است. این امر می‌تواند کمک موثری به پزشک معالج در مورد میزان اثربخشی روش درمانی اتخاذ شده کند و کلیه آنتی‌بادی‌های مورد نیاز نیز توسط محققان پادزا طراحی و تولید شده‌اند که برخی از این تولیدات دارای ثبت اختراع جهانی و داخلی هستند.

با شیوع ویروس کرونا شرکت دانش‌بنیان پادزا پادتن پژوه که همواره سلامت جامعه هدف اصلی این شرکت است، در زمینه تولید آنتی‌بادی برای تشخیص اختصاصی آنتی‌ژن ویروس کرونا وارد عمل شد که تلاش‌های محققان پادزا منتج به ابداع روشی برای تعیین میزان ایمنی حفاظت‌کننده فرد مبتلا یا واکسینه شده، گردیده و همچنین در زمینه تولید آنتی‌بادی خنثی‌کننده ویروس که برای درمان در مراحل اولیه بیماری مناسب است، موفقیت‌های مطلوبی به دست آورده است.

هلدینگ کروز، با ایجاد مرکز تحقیقات و نوآوری، حوزه فعالیت خود را گسترش داده و در زمینه فناوری‌های صنعت خودرو، هوش مصنوعی و دارو به تحقیق و نوآوری پرداخته و به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان مطابق امضای تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت سه سال مورد حمایت قرار گرفته است.

این مرکز اکنون به بزرگ‌ترین مجموعه تحقیق و نوآوری فناوری‌های صنعت خودرو در خاورمیانه تبدیل‌شده و با ایده‌پردازی، طراحی و تولید قطعات جدیدی که در صنعت خودرو امروزه مطرح است و آینده به آن سمت می‌رود، پیشتاز در صنعت خودروی خاورمیانه است.

کروز با سه دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و تهران همکاری دارد و توانسته باهمت جوانان نخبه و دانشگاهی، بسیاری از قطعات استراتژیک و های‌تک خودرو که روزی بومی‌سازی آن رویایی بیش نبود، به خودکفایی برساند. هم‌اکنون ۲۵۰ نفر از نخبگان کشور در مرکز تحقیقات کروز مستقر هستند و این شرکت با اشتغال ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه ساز کشور است.