پیش از امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف که به‌ صورت آنلاین و از طریق سیستم ویدئو کنفرانس برگزار شد، مهندس سیدجواد سلیمانی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در سخنانی گفت: با به ‌کارگیری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در کنار مدیران سایپا و استفاده از دیدگاه‌ها و نظرات این افراد در قالب مشاور، آینده مدیریتی این مجموعه از نظر علمی و تخصصی تضمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خود از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف است، افزود: دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف پشتوانه‌ای توانمند و آینده‌ساز برای گروه سایپا محسوب می‌شوند و می‌توانند مشکلات و موانع موجود را با بهره گیری از دانش و خلاقیت خود از سر راه بردارند.

سلیمانی با اشاره به برنامه گروه خودروسازی سایپا برای تولید خودروهای برقی ادامه داد: مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا به‌دنبال یک همکاری جامع با مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور برای طراحی و ساخت خودرو برقی است که در این مسیر آماده همکاری با دانشگاه صنعتی شریف است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: تشکیل کارگروه مشترک همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف زمینه اجرای پروژه‌های جدید طراحی و تحقیقات صنعتی و همچنین توسعه مدیریت را در این گروه فراهم می‌سازد و زمینه رشد علمی سایپا را ایجاد خواهد کرد.

طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک سایپا و دانشگاه شریف/ استفاده از نخبگان دانشگاهی به‌عنوان مشاوران پروژه‌های سایپا

دکتر محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف نیز در این جلسه آنلاین گفت: دیدگاه علمی مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا نسبت به صنعت خودرو تحسین‌برانگیز است.

وی افزود: با وجود این دیدگاه موثر و مفید در گروه خودروسازی سایپا امیدواری به تسریع در همکاری میان دو مجموعه افزایش یافته و با این روند، به سرعت ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی جهت همکاری‌ها فعال خواهد شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف پیگیر اجرای پروژه‌هایی با محوریت توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصول در گروه خودروسازی سایپا است و آمادگی دارد تجربیات علمی و پژوهشی خود را در اختیار این گروه قرار دهد.

فتوحی گفت: اجرای دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان نخبه دانشگاه صنعتی شریف و همچنین اعطای بورس‌های تحصیلی به آنان جهت همکاری با واحدهای مختلف تولیدی، مهندسی و مدیریتی در گروه خودروسازی سایپا یکی از اهداف مهم تفاهم‌نامه همکاری است.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی شریف بحث خودرو برقی یکی از مهم‌ترین اهداف صنعت خودرو محسوب می‌شود و اصرار مدیریت سایپا برای ورود به فاز طراحی و ساخت این خودرو، بیانگر نگاه آینده‌نگرانه و واقع‌بینانه نسبت به این صنعت است.

وی از آمادگی دانشگاه صنعتی شریف برای هرگونه همکاری علمی و پژوهشی با گروه خودروسازی سایپا خبرداد و گفت: از آن‌جایی که صنعت خودرو کشور جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد و تولید دارد، آماده‌ایم تا با توسعه همکاری در کارگروه مشترک با سایپا، نقش علمی و مطالعاتی خود را در رشد این صنایع ایفا کنیم.

گفتنی است در این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری میان گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه صنعتی شریف به امضای مهندس سیدجواد سلیمانی و دکتر محمود فتوحی رسید.

تشکیل کارگروه مشترک همکاری، اجرای پروژه طراحی و ساخت خودرو برقی مشترک، به‌کارگیری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف به‌عنوان مشاوران پروژه‌ای در سایپا، توسعه همکاری های آموزشی و کاربردی برای مدیران و کارکنان سایپا و استفاده از پژوهش‌ها و طرح‌های مطالعاتی دانشگاه در پروژه‌های سایپا از جمله مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.