به گفته مدیر عامل بانک صادرات ایران، مپنا، گروه صنعتی بزرگی است که در زمینه‌های مختلف به ویژه در صنایع بالا دستی، نیروگاهی و فلزات اساسی فعالیت می‌کند و بانک صادرات ایران برای تامین مالی و همکاری با این گروه آمادگی دارد و با وجود زمینه‌های مختلف فعالیت در گروه مپنا، حجم تامین مالی پروژه‌های این گروه توسط بانک صادرات چند برابر رقمی ‌است که در این تفاهم‌نامه آمده است. صیدی، همکاری بانک صادرات با گروه مپنا را یک همکاری استراتژیک دانست و افزود: این بانک از تامین مالی پروژه‌های گروه مپنا با تمام توان خود استقبال می‌کند.

 مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به دستاوردهای برنامه‌ریزی ۳۰ ماهه در این بانک، خروج از زیان، سودآوری و پوشش زیان انباشته در صورت‌های مالی 6ماهه، تاکید کرد: با بهبود کفایت سرمایه بانک، سقف تسهیلات‌دهی به دو تا سه برابر افزایش خواهد یافت و مشکل مجوز برای پرداخت تسهیلات و حمایت از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی برطرف خواهد شد.

 وی با بیان اینکه در پس هر تحریمی‌، فرصت‌هایی برای اقتصاد کشور به‌وجود می‌آید، افزود: بانک صادرات با استفاده از طرح‌های طراوت «تولید»، «توسعه» و «مسکن» تامین مالی زنجیره تولید تا مصرف را حمایت می‌کند و از تحریک تقاضای کل تا عرضه مواد اولیه در کنار تولید کشور  قرار گرفته است. صیدی همچنین بر آمادگی بانک صادرات ایران برای حمایت از تولید خودروی برقی توسط گروه مپنا تاکید کرد. 

در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک صادرات ایران و گروه مپنا، عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا هم با قدردانی از حمایت بانک صادرات ایران در تحقق یک همکاری استراتژیک طی سال‌های اخیر، تلاش صورت گرفته در این گروه را تلاشی مجاهدانه توصیف کرد و افزود: علاوه بر فعالیت در حوزه‌های تولید برق، تولید شمش آلومینیوم در 6ماه اول سال‌جاری دو برابر سال گذشته بوده و سال ۹۸ نیز دوبرابر سال ۹۷ تولید شمش توسط گروه مپنا رقم خورده است. به گفته وی گروه مپنا بیش از آلمان تولید برق دارد و با وجود سابقه نه چندان زیاد در حوزه حمل‌ونقل ریلی کشور، نزدیک به ۴۰درصد سهم بازار در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

 علی‌آبادی هدف از امضای تفاهم‌نامه با بانک صادرات ایران را آغاز یک فعالیت جدید در حوزه ریلی دانست و این همکاری را به نفع صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور ارزیابی کرد. لازم به ذکر است تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و گروه مپنا با توجه به مشکل کمبود نقدینگی تولیدکنندگان ناوگان ریلی و با هدف بالا بردن توان خریداران در زمینه‌های مرتبط و ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، پرداخت انواع تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی بین گروه مپنا و بانک صادرات ایران منعقد شده است. این تسهیلات که تا سقف ۵۰ هزار میلیارد ریال ارائه می‌شود با هدف تسهیل در تامین مالی پروژه‌های صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور در شرکت‌های تابعه گروه مپنا و مشتریان این گروه ارائه می‌شود.