به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از بلومبرگ، بی‌اچ‌پی یکی از شرکت‌های پیشرو در عملیات استخراج زغال‌سنگ، مس، سنگ‌آهن، نیکل، نفت و پتاس در جهان است و تنها معدن نیکل این شرکت که در پرت، استرالیای غربی واقع‌شده، معروف به «نیکل وست» است.

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در جریان کنفرانس تلفنی که در رابطه با درآمد فصل دوم شرکت برگزار شد، گفت استفاده از نیکل در باتری خودروهای برقی از اهداف اصلی تسلا برای حرکت روبه‌جلو در آینده است. ماسک که در موردنیاز تسلا به یک تامین‌کننده نیکل در مقیاس بزرگ صحبت می‌کرد در ادامه صحبت‌هایش گفت این شرکت به دنبال دور شدن از باتری‌هایی است که در آنها از کبالت استفاده می‌شده است، اما در مورداستفاده از آن بحث‌ها و اختلاف‌نظرهای بسیاری وجود دارد.

وی افزود: فقط می‌خواهم باز خطاب به شرکت‌های معدنی تاکید کنم که لطفا نیکل بیشتری استخراج‌کنید، در هرکجای دنیا که هستید، لطفا نیکل بیشتری استخراج‌ کنید و منتظر نمانید که نیکل به نقطه اوجی که پنج سال پیش تجربه کردید، برگردد. برای بهره بردن از مواد سازگار با محیط‌زیست، به دنبال استخراج نیکل در حجم بالا باشید. اگر نیکل را به‌طور کارآمد و با روش‌های حساس به محیط‌زیست استخراج‌کنید، تسلا با شما قراردادهای بزرگ و طولانی‌مدتی خواهد بست.»

مدت‌هاست تسلا در حال مذاکره با چند تولیدکننده و استخراج‌کننده نیکل است تا به این هدف نائل شود. در اوایل این هفته، پایگاه «تسلاراتی» گزارش داد که این شرکت با دولت اندونزی تماس گرفته و در مورد مشارکت احتمالی در خصوص تامین نیکل برای این خودروساز گفت‌وگو کرده است. اما هنوز توافقی با هیچ‌یک از نهادهای اندونزیایی انجام‌نشده است.

صحبت‌های ماسک در جریان کنفرانس تلفنی حاکی از آن بود که بدون شک تسلا به دنبال دستیابی به نیکل برای پروژه باتری خود بود. با این ‌حال، رویداد روز باتری نشان داد که این شرکت در حال تلاش برای ساخت و تولید سلول‌های باتری با استفاده از یک خط تولید قوی است.

درنهایت تسلا با سخت‌کوشی و تلاش بسیار به دنبال ساخت خط تولید سلول‌های قدرتمند با کارآیی بالا است تا در باتری‌ خودروهای برقی خود از آنها استفاده کند. در خصوص تامین نیکل درخواست‌های همکاری از شرکت‌های گیگا متالز کانادا و واله برزیل و دیگر شرکت‌ها به دست تسلا رسیده است، اما قیمت‌ها برای تسلا باید مناسب باشد تا شروع به همکاری کند.