به گفته مغازه‌ای در این رابطه با شرکتی گفت‌وگو شده تا به‌صورت آنلاین امکان بازدید از نمایشگاه را برای عموم فراهم کند و حتی امکان گفت‌وگوی مشتریان با بازدیدکنندگان آنلاین فراهم شود؛ البته برای بازدیدهای خاص مانند بازدید دولتمردان و... بازدید اختصاصی به‌صورت محدود برگزار خواهد شد.

به گفته وی مطمئنا خروجی نمایشگاه همچون نمایشگاه‌های فیزیکی نیست با این ‌حال هم از بعد اقتصادی و هم از بعد نمایش نوآوری‌های صنعت شیرینی و شکلات لازم است تا این نمایشگاه‌ها برگزار شوند و از سوی دیگر لازم است ارتباط بین خریداران و فروشندگان و ارتباط شرکت‌های حاضر در نمایشگاه‌ها نیز ایجاد شود. مغازه‌ای گفت: امسال البته نمایشگاه این صنعت به‌صورت محدود برگزار می‌شود و این امر از طریق تجمیع نمایشگاه‌ها در یک محیط محدودتر اتفاق می‌افتد تا اجرای پروتکل‌ها نیز تسهیل شود.  رئیس انجمن شیرینی و شکلات کشور با بیان اینکه ۷۰ تا ۱۰۰ شرکت در فضایی در حدود ۷ تا ۸ هزار مترمربع در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: البته امسال دعوتی از هیات‌های خارجی صورت نگرفته است و احتمالا شاهد حضور هیات‌های خارجی در نمایشگاه نیستیم. به گفته وی، انجمن صنعت شیرینی و شکلات حدود ۳۱۰ شرکت فعال را در خود جای داده و حدود ۴۰ تا ۵۰ شرکت نیز غیر عضو این انجمن در صنعت وجود دارند که احتمالا به انجمن ملحق خواهند شد که ظرفیت تولیدی اعضای انجمن با توجه به پروانه‌های تولیدی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال است و از این ظرفیت کاملا بهره‌برداری نمی‌شود؛ به‌طوری‌که در سال گذشته یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید صورت گرفته که ۳۰ درصد آن صادر و بقیه به مصرف داخلی رسیده است؛ به عبارتی حدود ۷۰۰ هزار تن ظرفیت خالی در صنعت باقیمانده است.

صنعت شیرینی و شکلات در دو دهه اخیر ازنظر کیفی و کمی بسیار رشد کرده است، بنابراین در صنایع غذایی، این صنعت اغلب رتبه اول را از آن خود کرده است با این‌حال در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا و مشکلاتی همچون بسته بودن مرزها و مشکلات خرید محصول از ایران در مراودات بین‌المللی با چالش‌هایی روبه‌رو شده است.

در همین راستا کارشناسان این صنعت معتقدند: با افزایش قیمت محصولات این گروه از یکسو و کاهش صادرات از سوی دیگر راه‌اندازی نمایشگاه‌ها برای ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده ضروری است تا با کاهش هزینه‌های مبادله بتواند بازاریابی را تشویق کند. به عقیده فعالان این صنعت برگزاری نمایشگاه برای این صنعت با روش «مجازی-فیزیکی» در شرایط فعلی ایده بسیار جدید و جذابی است که مطمئنا نتایج خوبی نیز به همراه خواهد داشت.