ایجاد هزار موقعیت شغلی در صنعت «مدیریت دود»

مهدی بستانچی، رئیس هیات مدیره گروه صنعتی بستانچی با اشاره به تجهیز بیش از یک‌میلیون متر مربع فضا به سیستم مدیریت دود توسط این گروه اظهار کرد: با توجه به دانش فنی و سرمایه انسانی قابل توجه در ایران، این پتانسیل وجود دارد که ضمن تامین نیاز داخلی به فن‌های مقاوم در برابر حریق، از طریق صادرات به کشورهای همسایه نیز درآمدزایی ارزی حاصل شود. از جمله بازارهای بین‌المللی در دسترس می‌توان به آسیای میانه، عراق و ترکیه اشاره کرد؛ هرچند محصولات این گروه مطابق با استانداردهای کشورهای اروپایی تولید می‌شوند و با رفع تحریم‌های تجاری، امکان صادرات به اروپا نیز وجود خواهد داشت.

نایب رئیس انجمن ایمنی و مهندسی حریق  نظارت نهادهای ایمنی را برای افزایش ضریب اثربخشی و کیفیت کالای داخلی ضروری دانست و ادامه داد: سابقه‌ ۵۰ ساله گروه صنعتی بستانچی ایجاب می‌کند همواره نقش راهبری این صنعت و تلاش برای ارتقای کیفی و ایمنی محصول داشته باشد.

از این رو نه تنها همکاری کامل را برای اخذ تاییدیه‌های آتش‌نشانی و مرکز تحقیقات مسکن و شهرسازی وزارت مسکن انجام می‌دهد، بلکه ارتقای سطح این تاییدیه‌ها را در نهادهای نظارتی ذی‌ربط در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر بزرگ‌ترین گروه صنعتی تجهیز و شبیه‌سازی مدیریت دود و هوا در ایران تاکید کرد: برای دستیابی به حداکثر کیفیت و تبادل دانش با سایر نقاط دنیا، کارشناسان این مجموعه در کشورهای صاحب صنعت دوره‌هایی را برای طراحی سیستم‌های مدیریت دود گذرانده‌اند. در این راستا این مجموعه با بهره‌گیری از دپارتمان تخصصی طراحی، شبیه‌سازی و مدیریت تخلیه دود و هوای پیشرفته خود، آمادگی دارد راهکار متناسب با پروژه‌های مختلف را به صورت Total Solution مطابق به‌روزترین استانداردهای بین‌المللی و همکاری با شرکت‌های اروپایی از جمله S&P اسپانیا تهیه و ارائه کند.

گروه صنعتی با  ارائه راهکارهای اثربخش و طراحی سیستم‌های تخلیه دود و هوای اماکن مختلف با بهره‌برداری مناسب از روش‌های گوناگون جابه‌جایی هوا در فرآیند طراحی یک پروژه خصوصا تهویه پارکینگی، آتریوم، رستوران، اماکن تجاری، اداری، صنعتی و همچنین ساختمان‌های مسکونی، نقش مهمی در عملکرد مناسب سیستم تهویه پروژه‌‎ها ایفا می‌کند.