به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» به نقل از فرانس ۲۴، فروش اصلی این شرکت ۳/ ۰درصد کاهش یافت. این نخستین کاهش فصلی این شرکت در ۱۴ سال گذشته بوده است. تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که ۳/ ۴ درصد کاهش داشته باشد.

شرکت یونیلیور مالک بیش از ۴۰۰ برند و نشان تجاری در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های شخصی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی است. از تولیدات مشهور شرکت یونیلیور می‌توان به محصولاتی با نام‌های تجاری، از قبیل چای لیپتون و محصولات بهداشتی لوکس، داو، رکسونا، وازلین، سیگنال و کلوز آپ اشاره کرد. این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده بستنی در جهان نیز شناخته می‌شود و بستنی مگنوم نیز از محصولات این شرکت به شمار می‌رود.

در اخبار گزارش شده است که ارزش سهام برند صابون ساز «داو»، بستنی برند «بن‌اندجری» ومواد سفیدکننده «دومستوس» با ۷۵/ ۸ درصد افزایش رشد به ۰۹/ ۴۵ پوند رسیده که باعث شده است این شرکت  به بزرگ‌ترین شرکت از نظر سرمایه بازاری در شاخص فوتسی ۱۰۰ تبدیل شود و از شرکت داروسازی «آسترازنکا» پیشی بگیرد.

آلن‌ژوپ، مدیرعامل شرکت یونیلیور، گفت: «ما در پاسخ به تغییرات گسترده تقاضا و آنچه مردم خریداری و مصرف می‌کنند، انعطاف‌پذیری خوبی از خود نشان داده‌ایم. ما در برخی از گروه‌ها شاهد رشد چشمگیری بوده‌ایم و در بعضی گروه‌ها نیز سطح رکورد نزولی را ثبت کرده‌ایم.»

بخشی از کاهش نسبتا ناچیز فروش تا حدی ناشی نگرانی افراد برای جلوگیری از شیوع کووید-۱۹ بود که منجر به افزایش تقاضا برای محصولات بهداشتی شد.

فروش بستنی در سه ماه دوم ۲۶درصد افزایش یافت؛ به طوری که در ایام قرنطینه مصرف‌کنندگان، محصولات برندهای مگنوم، کرنتو و بن اند جریز از طریق آنلاین سفارش می‌دادند و در درب منازل تحویل می‌گرفتند.

شرکت یونیلیور که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد، دارای محصولات متنوعی شامل موادغذایی، آبنبات، غلات صبحانه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا، غذای‌کودک، نوشابه، بستنی، چای، قهوه، غذای حیوان‌خانگی، آب مظروف، آب میوه، آدامس، پیتزا منجمد، کیت آزمایش بارداری، مواد تمیزکننده، محصولات زیبایی و مراقبت شخصی، محصولات بهداشتی، درمانی و دارویی. این شرکت، بزرگ‌ترین تولیدکننده صابون در نیز جهان هست و محصولات آن در حدود ۱۹۰ کشور جهان عرضه می‌شود.